Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Singegerd - 20 oktober 2010 14:06

jag träffade denna fröken också.

tack järnet.

 

Av Singegerd - 20 oktober 2010 14:03

och tänker tillbaka.

kan jag ju inte direkt undvika alla dessa bilder man har från X antal IDOL-kvällar

och fester med fröken Q och fröken S.

varje fredag.

och alla andra kvällar.

jajemen.


                 

Av Singegerd - 20 oktober 2010 13:55

började tänka på hur jag och P träffades.

mer än 2,5 år sedan nu.

eller om man ska räkna med allra första gången vi

träffades så är det snart 3 år sedan.

tänk hur allt kan bli.

jag som sa till C att jag bara var "ute efter något casual".

hah. trodde jag det.

kände nog ganska snabbt att detta var inte något "casual".

när han mötte mig där i mörkret i svarta mjukisbyxor och vit mössa.


första halvåret när jag åkte till södertälje så fort jag fick chansen.

trängdes i P´s lilla 90 säng och P lagade chili con carne.


 


      


min baby.

det ska alltid vara vi två.

kärlek.

Av Singegerd - 20 oktober 2010 10:29

pratade precis med SSK:an som jag ska "ha" under praktiken.

nu känns det mycket bättre.

fick en del info. resten skulle jag få när jag kom dit.

hoppas det är en bra avdelning jag ska vara på.

kl 8:00 den 9 november sätter det igång.

spännande!

Av Singegerd - 20 oktober 2010 09:30

nu ska jag skriva ett sånt där inlägg som jag själv

kan tycka är lite halvdryga när andra gör det.

men någon gång ska det väl vara min tur.


igår var det P som fick bestämma tv-programmen.

han hade tydligen fått hem någon dvd-film genom national geographic.

fyra dvd´s som handlade om havet, primater, insekter, naturen, rovdjur.

så då blev det ju så att P självklart ville se någon av dem.

jag är ju ingen "discovery"-person och tycker det ofta är jevligt trist att kolla på.

om det inte handlar om några intressanta djur eller liknande.

jag fick välja skiva.

valde primater.

men hej.

jag satt som fastklistrad i två timmar.

apor är VERKLIGEN något som fascinerar mig.

vilka djur.

det var verkligen helt fantastiskt.

vilka foton.

när jag var yngre så var en av mina drömmar att få

jobba med apor på t.ex en djurpark.

sen insåg jag ju ganska snabbt att jag inte riktigt hade hjärnan och betygen för att kunna utbilda mig inom det.

men ändå.


det var bl.a om en sorts Makak.

de levde i nordligaste Japan. och är en av få primater som klarar kyla.

där var det fullt med snö och -20 grader.

men smarta som de var. så hade de hittat varma källor +40 grader.

som fanns här och där på berget där de låg och värmde sig.

dock var det bara vissa "familjer" som fick vara där så tillhörde man inte dem blev man bortjagad av "badvakten". jepp de hade en badvakt.

i källan var det mestadels honor och deras ungar som var.

och som vakt var det en hane.

han såg till att inga obehöriga försökte ta sig ett dopp.

  hejhej.


sen visade de nog ett av de sötaste jag sett.

Langur-apan och dess unge.

ungen har en annan färg än föräldrarna.

detta gjorde det enkelt för dem att hålla koll på sina ungar där uppe i träden.

  hallå.


sen var det X antal andra apor med också som var helt fantastiska.

bland annat visade de hur otroligt smarta Chimpanserna verkligen är.

blev rörd till tårar.

och Orangutangerna och Gorillorna sen. jesus så stora.


skulle kunna skriva hur mycket som helst om

det här men någon måtta får det allt vara.

Av Singegerd - 20 oktober 2010 08:50

onsdag morgon.

ännu en morgon där jag knappt tog mig ur sängen.

hur kan jag vara så trött?

är det hösten tro?

eller vad?

sov extremt länge i helgen men ändå är jag lika trött nu.

lägger mig tidigt.

äter ordentlig frukost.

ändå lika trött.

drygt.

tar längre tid än vanligt att komma igång med pluggandet för

hjärnan tar hundra år på sig att vakna.

hoppas väl det ska bli bättre.

ska äta massa frukt och ta en frisk promenad till gymmet senare.

kanske det hjälper.


pluggade till halv fem igår.

sen var det dags att ta tag i tvätten.

istället för gymmet blev det en långpromenad i hela regnmunderingen.

riktigt skön promenad.

resten av kvällen bestod av tvätt och soffhäng.


idag ska jag:

läsa sista artiklarna.

laga pasta till lunch.

omorganisera i klädkammaren.

städa.

träna.

kolla "bonde söker fru".

 och. suck. "idioterna av tylösand".


Ovido - Quiz & Flashcards