Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Singegerd - 27 oktober 2010 11:56


så vackert.

Av Singegerd - 27 oktober 2010 11:18

arbetet inlämnat.

nu ska jag bara göra bra saker.

Av Singegerd - 27 oktober 2010 09:36

 idag ska jag unna mig någonting.


ska läsa igenom arbetet nu och sen ringa J.

om arbetet känns klart så lämnar vi in det idag.

i såna fall har jag inga MÅSTEN resten av dagen.

visst jag skulle kunna plugga matte.

men helt ärligt. jag har ingen lust.

dessutom har jag fortfarande så sjukt ont i nacken/axlarna vilket gör det svårt att koncentrera sig på något seriöst alls.

undanflykt?

kanske.


men känner bara att jag behöver boosta mig själv med något.

så om vi blir klara idag så ska jag bara ta det lugnt resten av dagen.

paus från träning idag. satsar på torsdag och fredag.

ska laga något gott till lunch i lugn och ro.

umgås med P innan han går till jobbet.

sen ska jag knalla ner på stan och lämna igen filmen.

tänker köra mjukis-stilen hela dagen. på med mössa.

tur jag inte känner någon här.

ska kolla lite på indiska, clas ohlson och åhlens.

planera.

köpa fotoalbum. kanske någon ny kakform. och leta fina ramar.

sen ska jag hem och städa och tvätta.

fixa med sicilien-korten.

pyssla med det som pysslas kan.

kanske måla naglarna.

baka en mjuk pepparkaka.

prata med mamma.

sen ikväll blir det "bonde söker fru". "berg flyttar in".

och ja.

"kungarna av tylösand". suck.


behöver en sara-dag idag.


 




Av Singegerd - 27 oktober 2010 08:49

trött idag. och fortfarande ont i nacken.


efter att jag tagit det lugnt framför teven igår knallade jag iväg till gym.

step-pass.

hårt pass. och människan körde galet krångliga steg.

men jag gjorde mitt bästa för att hänga med.

genomsvetiig efteråt. skönt.

dock kände jag mig så konstigt yr under hela passet.

som att hjärnan inte riktigt hängde med i vad som hände.

obehagligt.


hyrde mig en film i höstmörkret.

hem och tog en lång varm dusch.

försökte lindra värken i nacken och axlarna.

på med morgonrock och sockor.

sen blev det gröt och smörgås.

kollade film.

"greenberg".

bra film. dock lite deprimerande.

så min lilla hemlängtan blev plötsligt enorm.


tycker allt känns så drygt.

sa förra julen att jag INTE skulle ha en jul till i sthlm.

men nu sitter vi här.

att sedan 5 veckors praktik krånglar till allting också.

visst jag kommer befinna mig i dalarna nästan hela tiden.

men känner mig sjukt stressad över allt som måste fixas.

och sånt som jag vill fixa och dona med i lugn och ro.

julklappar. julbak. julpynt.

allt kommer bara bli stress stress.

kommer ju vilja åka hem hit så fort jag får chansen.

samtidigt som jag vill försöka vara uppe hos mamma och pappa

nu när jag ska vara i dalarna så länge.

men eftersom jag inte har någon bil kan det bli krångligt när jag ska på praktik.

fan.

att man hela tiden ska behöva välja.

blir så ledsen.


vill inte bo inneboende hos folk i 5 veckor.

vill verkligen inte det!

vill ha mina saker. min säng. min mat. mina rutiner.

så satans drygt att behöva anpassa sig och ta hänsyn till massa andra.

behöva gå upp en extra timme för tidigt bara för att hinna duscha innan praktiken börjar för att inte krocka med någon annan i badrummet.


just nu känns allt bara jobbigt.

ångest.


så mycket grubblerier när jag lagt mig så jag kunde verkligen inte sova.

och när P till slut kom hem från jobbet kom tårarna.

låg vaken till två innan jag kunde somna.

suck.

vet inte vad jag ska ta mig till.

Ovido - Quiz & Flashcards