Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Singegerd - 28 oktober 2010 11:13

nej. här blir ingenting gjort.

sitter bara och håller på med massa annat än vad jag ska.

och nu är klockan redan kvart över elva.

därför gör jag detta beslut!

skiter i matte idag.

tar och plockar undan här.

bäddar säng. viker in tvätt. lagar lunch.

sen går jag och tränar.

köper stjärnan på Indiska.

hem och duschar och sen promenad till Z.


sen imorgon. då jäklar.

då gör jag mig okontaktbar mellan 9-16.

och bara pluggar matte.

stänger av mobil om så är.


bättre det känner.

om det bara blir lite små dutt plugg här och där fattar jag ingenting.

måste lägga all koncentration totalt om jag ska förstå.

så.

it´s a deal.


(notera dock att jag ALDRIG brukar ta en fri-dag mitt i veckan. men nu blir det så)

Av Singegerd - 28 oktober 2010 09:14

idag ska jag;

  • försöka plugga så mycket matte jag bara kan.
  • sätta in resten av de hundratals korten från sicilien i albumet.
  • träna.
  • promenera bort till Z och byta "Vänner"-säsonger.

Av Singegerd - 28 oktober 2010 09:01

blev en bra dag trots allt igår.

P ville bjuda på Sushi så behövde inte stå och laga någon lunch igår.

knallade ner på stan till bästa sushi-restaurangen.

så gött!

sen hann vi gå lite på stan tillsammans.

kollade runt bland alla julsaker som börjar dyka upp.

kom halvt som halvt överens om vilken ljusstake vi ska köpa. jejj!

sen gick P till jobbet.

jag blev kvar på stan ett tag.

hittade en ny papp-stjärna på Indiska som jag ska köpa och ha i v-rummet.

får fortsätta köra på de färger vi haft tidigare. blir för dyrt att byta ut allt.

men man kan ju ändå förnya sig lite.

 


hoppas Indiska ska få in några fina julgardiner som man kan köpa iaf.

har lite kvar på ett presentkort jag fick i födelsedagspresent

som jag tänkt använda i såna fall.

det kommer väl antar jag. är ju inte ens november än. hah.

men måste ju som sagt planera och fixa i tid då

jag ej blir hemma så mycket innan jul.


kollade runt på Åhlens.

massa fint.

köpte fotoalbum.

på Clas Ohlson köpte jag en bra bunke i

rostfrott stål att göra bulldegar m.m i.


hemåt sen.

städning.

sen bakade jag en mjuk pepparkaka.

 


doftade ljuvligt i lägenheten sen.

tog tag i tvätten.

lagade köttfärsbiffar a la mammas recept.

gött!


resten av kvällen spenderades i soffan.

lite tv.

pyssel med korten.

fika.

 


kröp sen ner i sängen och läste i den otäcka boken

tills P kom hem från jobbet.


en bra dag




Ovido - Quiz & Flashcards