Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Singegerd - 26 oktober 2010 19:47

längtar hem.

   


 


   

Av Singegerd - 26 oktober 2010 15:46

då har man studerat klart för denna dag då.

effektiva som vanligt har vi varit.

nu är arbetet helt klart.

ska bara läsa igenom det imorgon och sen skicka in det.

två dagar innan utsatt deadline! nöjd.


kort lunchpaus men hann ändå laga till den planerade lunchen.

"halstrad lax med savoykål och jasminris."

gött!

 

tyckte dock att det kunde blivit mer

teriyaki-smak på själva laxen.

men men.

eftersom det var första gången jag lagade

det så får jag minnas det tills nästa gång.


hade hoppats P skulle ta disken eftersom jag hade ett skolarbete att fortsätta med och han inte skulle börja jobba än på flera timmar.

men där trodde jag fel.

suck.

så nu har jag precis diskat undan lunchen.

trött på denna diskussion om att jag "ändå är hemma".

jag sitter ju för tusan inte och kollar på tv hela dagarna.

jag sitter och pluggar som en dåre

från nio-tiden på morgonen tills fyra på eftermiddagen.

men nej.

jag ska tydligen göra allting här hemma dessutom.

städa. laga mat. handla. diska. tvätta.

trodde vi var två i detta hushåll?


nu sitter jag och försöker ta igen mig i soffan.

ont i nacken.

pratat med Yo i telefon. mycket att diskutera.

klockan 18 är det step-pass som gäller.

om mitt hår kan lägga sig.

gick och lade mig med blött hår igår kväll.

resulterar i tidernas risbuske.

står verkligen åt alla håll.

om inte plattången kan göra något åt det får jag

hoppa gymmet igen och ta en power-walk istället. suck.


dags för en alvedon.





hm

Av Singegerd - 26 oktober 2010 08:27

ringde precis i telefonen.

jag svarade inte.

du behagade dig inte ens säga hej för en månad sen.

och nu ringer människan som om ingenting har hänt.

men jag vet vad du är för sorts människa nu.

så ring hur mycket du vill.

jag kommer inte svara.

stressa någon annan tack.

Av Singegerd - 26 oktober 2010 08:23

är jag så GLAD för Yo´s skull.

som fått ett långvik för det närmaste halvåret.

nu vänder det!

 

det är din tur nu!

Av Singegerd - 26 oktober 2010 08:12

morgonstund.

precis ätit frukost.

lite piggare idag.

somnade vid tolv-tiden och har verkligen sovit hela natten tills klockan ringde.

skönt.


igår då.

gick min promenad till ICA Maxi.

strosade runt. gilla maxi.

de har börjat med julsaker lite smått.

fanns några fina ljusstakar där också.

hm. måste hitta en och bestämma mig.

hade planerat att funda och köpa ett par svarta mjukisbyxor där för 99 kr.

men tro på fan om de inte var slut. typiskt.

har som ingen lust att betala 300-400 kr för något som jag bara kommer sjaska runt i hemma eller ute på promenad.

därför var ju de för 99 kr ett riktigt klipp. men men.

blev ganska mycket storhandlat ändå. fast mindre än vanligt.

ska ju knappt vara hemma i november så det kändes onödigt att köpa

hem massa som inte blir lagat.


hur som.

tog bussen hem. packade ur.

sen på med kläderna igen och knallade iväg

till Scania för att lämna busskortet åt P.

blev mycket promenad igår.

kändes skönt.

men var helt slut sen när jag kom hem.

A ringde. massa att prata om. länge sen.

åt kvällsmat och kollade sommarpratarna.

 

gröt och smörgås. my favourite.


samtal med J. massa julprat. skönt att höra

att man inte är den enda som vill julpynta. haha.


kollade "svenska hollywoodfruar" och sista avsnittet av "lite sällskap".

nätkontakt med Y hela tiden. kul att ha någon att

diskutera med när man är ensam hemma.

vi har så mycket planer nu så en lista behöver skrivas så vi inte glömmer något. puh!


när tv-kvällen var slut tog jag en dusch och gick och la mig.

läser en spännande bok som igår t.o.m gjorde mig mörkrädd.

tur P kom hem så jag kunde krama honom.


idag.

grupparbete med fröken linderborg.

laga teriyaki-lax till lunch.

träna.


lugn dag.

ska kolla om Z är hemma så kanske jag kan promenera dit och byta ut några "vänner"-säsonger.


nu ska jag dricka upp mitt te.





Ovido - Quiz & Flashcards