Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Singegerd - 21 maj 2010 14:22

idag lyssnar jag på ted gärdestad och lady gaga.

kombinationen är oslagbar.



Av Singegerd - 21 maj 2010 08:17

idag är det mycket.

beställde en klänning igår.

farligt farligt.

men kunde inte hejda mig.

kanske ser för jäklig ut när jag får hem den.

och färgen var inte den jag först ville ha.

hade tänkt mig den röd/orange.

men. måste våga testa.

i värsta fall skickar jag bara tillbaka den.  


btw

Av Singegerd - 21 maj 2010 08:14

tycker synd om min vän som fick ligga på sjukhus i 2 dagar men ändå tog de inte hand om problemet.

vad är det med vården idag?

de vet vad felet är.

men skiter i det.

och ingen ger några raka svar.

är det så man blir efter några år inom sjukvården?

måtte folk hela tiden påminna mig om hur verkligeheten är så jag inte blir som de.



Av Singegerd - 21 maj 2010 07:59

har precis ätit min frukost på balkongen.

så skönt.

vet att jag upprepar mig om och om igen.

men älska sommarmornar!

tog sedan ut datorn hit. vill inte sitta inne när solen skiner.


    


idag blir det till att göra instuderingsfrågorna till immunsystemet.

sen tar jag faktiskt helg.

så ska sätta igång så snart som möjligt så kanske jag kan slå ihop böckerna efter lunch.

sen ska jag knalla iväg och hämta mitt nya bredband som äntligen kommit.

hoppas jag bli mer nöjd med detta än det jag hade tidigare.

ikväll är tanken att jag ska följa med P på fest/pokerkväll hos en kompis till honom.

hm. jag är kluven jag.

inte ett dugg sugen på att dricka alkohol och kommer dessutom bara vara jag och en annan tjej där.

som jag dessutom aldrig träffat och är lite osäker på om vi har så mycket att prata om.

dock märkte jag att P blev besviken när jag sa att jag inte visste hur jag skulle göra så följer förmodligen med och säger hej iaf. sen får vi se hur länge jag stannar.

spelar ju dessutom inte poker själv så blir ju bara att man ska sitta och se glad ut när resten spelar.

känns lite sådär.


men vill inte vara en tråkig och gnällig flickvän.

denna vecka måste ha varit outhärdlig för min man.

vet inte varför men gnällt och klagat som en gammal kärring.

skäms när jag tänker på det och att han ändå är så snäll och fin mot mig.

skräpning!

jag skulle nog aldrig orka med om han betedde sig så.

förstår liksom inte vad det är med mig.

aldrig nöjd tydligen.

om inte jag får bestämma.

känner mig som en bortskämd barnunge.

men vet att det har med mitt kontrollbegär att göra.

och min stress över precis ALLT.

så fort jag känner att jag inte har kontrollen över saker och ting.

ja då är allt åt h*****e.

trött på att be om ursäkt för mitt beteende hela tiden.

och ändå är det ju bara jag som kan förändra detta.

nej.

nu får jag helt enkelt skärpa mig.

i helgen måste en förändring ske.

om det är något som inte riktigt blir som jag tänkt mig.

så är det inte hela världen!

känner jag att en irritation är på väg upp ska jag räkna till tio.


jag är ingen tjurig person.

så varför vill jag hela tiden utge mig för att vara det?



Av Singegerd - 21 maj 2010 07:49

igår fick jag mycket gjort.

allt på min att-göra-lista blev avklarat förutom att lämna foto hos hemtjänsten.

det ska jag kirra idag.


efter att allt skolarbete var avklarat tog jag mig en snabbdusch och drog på mig sommarklänning och gick en långpromenad till ica maxi.

riktigt skönt.

btw så har jag faktiskt blivit ganska brun. iaf ansikte och överkropp.

av någon anledning tar det alltid längre tid med benen.

men men.

att jag fått färg i ansiktet känns jäkligt bra.

kan man gå osminkad utan att skämmas.

hursom.

tanken var att köpa blomma till balkong men beslutsångest som man alltid har så blev det ingen blomma.

suck.

handlade dock ingredienser till bullbak och pastasallad iaf.

hem igen och fixade kvällsmaten.

P blev glad för pastasalladen då han förmodligen räknat med havregrynsgröt.

avnjöt den goda middagen på balkongen.

så underbart att kunna sitta ute.

 sen försvann P iväg till någon kompis så då drog jag igång med bullbaket och storstädningen.

doftade ljuvligt i lägenheten senare.

kollade familjen bernadotte och snyftade lite till historien om prins som blev av med sin titel.

jag är en tant/tönt. jag vet.

sen kom P hem och vi åt kanelbullar och mjölk.


en perfekt avslutning på dagen.


                


    



Ovido - Quiz & Flashcards