Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Singegerd - 24 maj 2010 11:04

tror snart jag tuppar av pga denna ryggvärk.

kan varken sitta eller ligga.

snart knappt gå.

helt svettig och mår illa för det gör så satans ont.

fan för dåliga stolar när man måste sitta hela dagarna och läsa.

har dessutom en tenta på torsdag som måste pluggas till så har inget annat val än att placera mig på en stoljävel ändå.

skulle behöva gå till massör eller doktor eller kotknäckare.

vad som.

min rygg måste rätas ut.

men har noll kronor över till det.

så får väl bara hoppas att det går över av sig själv.

fast efter 1,5 veckas värk borde jag nog inse att det ej kommer ske.

men som sagt.

nu finns det inga slantar till det.

suck.

får be P smörja på zon när han kommer hem.

tills dess tar jag en ipren och hoppas det mildras.

kan inte koncentrera mig för fem öre annars.

Av Singegerd - 24 maj 2010 10:59


bokat och klart.

dock inte på exakta premiärdagen.

skolan sätter käppar i hjulet.

men 1/6.

då blir det till att sätta på sig fin-skorna och gå på fin-bio



Av Singegerd - 24 maj 2010 08:30

så. då var det måndag igen då.

2 veckor kvar innan skolan slutar/sommarlovet börjar/sommarjobbet sätter igång.

helt galet vad snabbt denna termin gick.

tyckte det var nyss jag började utbildningen.

well. är ju ganska mycket kvar.

men ändå.

sommaren är på ingång iaf.

trots att jag kommer jobba mestadels så ska det bli riktigt skönt med paus från pluggandet.

behöver vila huvudet lite.

kommer ju dock ha två tentor direkt jag kommer tillbaka till skolan igen.

en omtenta och en tenta jag väljer att skjuta på pga omtentan.

men jag kommer iaf ha bra med tid att plugga till dessa.

plus att C också ska göra dess tentor till hösten så då har man någon att bolla med.


hur som.

helgen var väldigt bra.

följde med P på pokerkväll i fredags.

blev faktiskt riktigt trevligt.

hade dock noll gemensamt med de andra två tjejerna som var där så jag placerade mig bredvid P vid pokerbordet och kollade när de spelade istället.

killar som tror de är häftiga med solbrillor.

men kul att kolla på för en annan.

jag höll mig till vatten hela kvällen vilket kändes skönt.

inte ett dugg sugen på att vakna helt seg på lördagen.


lördagen bjöd på ännu mera värme och sol.

for in till stan och mötte upp fröken andersson.

tog saltsjöbanan ut till fina kvarter och hälsade på hennes sambo.

väldigt trivsamt område med fin utsikt.

hade med mig en påse bullar som uppskattades.

önskade dock att vistelsen där hade varit av en annan karaktär.

jävla cancer.

det hugger i mitt hjärta och jag vet inte vad jag vågar säga.

innerst inne hoppas man på ett mirakel.


for hem med ett tungt hjärta.


mötte upp min man som fick en lång kram.

handlade för grillning och knallade bort till ängen bortanför vårat hus.

fick mina första 20 myggbett men köttet smakade bra.

vill dock ha en riktig grill och en egen uteplats.

men tills dess får en engångsgrill och maskros-äng i solen duga.

hem och kokade te.

kollade halva "sömnlös i seattle" och frossade i kinapuffar och mitt favorit te.

kinapuffar är min drog. farligt.

P somnade tidigt i soffan och snarkade som en gris.

själv mådde jag illa efter frosseriet.


söndagen.

vaknade 07:16. spöregn utanför fönstret.

somnade om och vaknade 09:58. regnet hade gett sig.

men grått och kvavt ute.

åt en stabil frukost och kollade gammalt "gilmore girls" avsnitt.

gjorde oss sedan redo för en tur till IKEA med G och M.

perfekt väder för ett sådant besök.

så mycket man vill ha men ekonomin tillåter inte allt.

dock nöjd med de få inköp som blev av.

stolsdynor till köksstolar. rullgardin. lykta till balkong. ljus.

glasform/fat. glasburk för müslie.

får duga för nu.


tog en omväg hem för att se lite finare områden.

planerade i tripp till trosa någon dag då solen är framme igen. trevligt.

önskade dock att vi hade en egen bil igen

så man kunde åka på äventyr när man ville.

men men. tills dess får vi väl göra det i par.


väl hemma igen blev det kanelbullar och mjölk och per morberg på tv.


tog oss en liten skogspromenad på kvällen. riktigt skönt ute. älskar skogen.


sen var det ÄNTLIGEN dags för näst sista avsnittet av "LOST".

hujedamej vad spännande det är nu.

förstår inte hur detta ska sluta.


idag blir det till att plugga immunsystemet hela dagen.

om jag ämnar mig ta mig upp från soffan.

sen iväg och lämna foto till hemtjänst. måste göras idag!

ikväll blir det träning och städ. spännande liv.






Ovido - Quiz & Flashcards