Alla inlägg den 29 maj 2010

Av Singegerd - 29 maj 2010 19:14

 nostalgi.

helst ska man lyssna på pass this on med the knife

 för att förstå vad det hela handlade om.

  

  Vi firade nyår och tyckte att kex med ost var det bästa som fanns.

  

  

  S och jag drog till Teneriffa och ljög och hade egen bar.

  

  

Jag och M sprang på personalfester.

  

  

 

S hade sin kusin på besök och vi var tre damer i svart.

  

   

Hultsfred-05

  

   

fin-K och jag satt på balkong.

  

   

S och jag tog X antal posé-foton.

 

 

  

det var då L körde pingvin-dansen.

 



    

 M och jag jobbade på öddö varje sommar.

 



 

Hultsfred blev vår årliga semester.

 



    

jag var blond och S hade en modern frisyr.

 



 

det var då vi hade slipsar på huvudet.


    

det var då vi var sambos och bodde på lyckliga gatan.

köpte nya fin-stassar till varje helg.

lade våra sista slantar på lösgodis och gurka med dipp.

och tyckte vi hade vart med om nog jobbiga saker i livet.

idag vet vi bättre. 




Av Singegerd - 29 maj 2010 15:49

pluggat hela dagen.

nu blir det till att vila hjärnan.

ta det piaono och lyssna på lite musik.

inga stor planer för kvällen.

bara ha det gött och vila hjärnan inför morgondagens fortsatta tentaplugg.


tre bra låtar som präglar mina högtalare just nu.



bra pepp låt vid tentaplugg. 


 


Bara gilla!



och ALLTID Lady G.



Av Singegerd - 29 maj 2010 13:25

hittade en klänning på Indiska häromdagen när jag gick och fönstershoppade.

dum som jag var så provade jag dessutom klänningen.

att den sedan satt som ett smäck gjorde inte heller saken bättre.

så fin sommarklänning.

någon som vill sponsra mig med 299 kr? någon?


minus svarta tights.


  

äntligen en klänning som satt bra upptill.

Av Singegerd - 29 maj 2010 10:29

har förresten hittat ännu en lägenhet i Falun som skulle passa mig/oss ypperligt.

eller det var faktiskt P som hittade den.

tänk om tänk om.

så fin!

och inte dyr heller.

om man bara hade pengarna.

http://www.hemnet.se/beskrivning/690750?r=3


drömma kan man ju.

Av Singegerd - 29 maj 2010 10:14

lördag morgon.

 idag blir det till att göra gamla tentor och plugga inför omtentan nästa vecka.

sov lite längre än jag planerat men var så sjukt trött så kände det var lika bra.

hade inte kunnat börja läsa iaf om jag gått upp.

tur det är halv dåligt väder ute.

lättare att koncentrera sig då.


gårdagen bjöd på plugg hela dagen.

humöret blev lite bättre när klockan slog fyra och man visste att man skulle få ha helg på kvällen iaf.

cyklade till ica maxi och handlade lite som vi missat i onsdags.

sen hem och lagade till lite nachos.

göttans.

fräschade till mig och sen knallade jag och P hem till E för en öl.

blev rena rama "ring så spelar vi".

E har så sjukt mycket bra LP-skivor och man ville höra allt.

trivsamt.

sen gick vi ut och satte oss på "Verandan" och tog en öl till.

faktiskt riktigt kul.

men när klockan slog tolv knallade jag och P hemåt.

både var trötta efter att gått upp tidigt hela veckan.

dessutom skulle ju jag upp och plugga idag så ville komma hem i tid.


han är så fin min P.

satt och tänkte det hela kvällen.

vilken tur att jag hittat honom.

så mycket bättre än alla andra.

kärlek.


idag blir det som sagt plugg.

till kvällen blir det myskväll framför teven.

forrest gump på tablån ikväll och trots att jag sett den X antal gånger så kommer jag inte kunna låta bli.

kanske kommer zappa lite till eurovision men inte så intresserad.

vill mest se om tyskland tar hem segern.

har dessutom. trots mina egna protester. köpt kinapuffar även denna helg.

farligt.

men enda godiset jag egentligen gillar.

och äter dessutom aldrig godis i veckorna.

så då får jag unna mig till helgen.

får se om P blir hemma eller om han ska gå och se fotboll någonstans.

jag hoppas på att han stannar hemma.

annars får det bli kväll för mig själv.


  


nu tentaplugg.


Ovido - Quiz & Flashcards