Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Singegerd - 18 maj 2010 11:13

så väldigt opepp.

eller snarare trött idag.

helt seg.

okoncentrerad och skulle helst vilja lägga mig och sova.

hm.

undrar varför.

kan iofs vara värmen som plötsligt kommit och man inte är van med.

jag röstar på det. inte tid med annat.

dock går ju detta ut över studierna. får inget gjort.

sitter bara och stirrar på anteckningar och böcker.

somnar nästan.

och nu är jag hungrig också.

som en ursäkt att slippa sitta still.

inte okej alls.

frågan är om jag ska tillåta mig att avbryta pluggandet och laga lunch.

fixa ny energi och satsa stort på em istället?

tror nästan det är smartast.

som det är nu kommer jag ingenstans iaf!

Av Singegerd - 18 maj 2010 08:08

senaste månaderna har jag börjat grubbla en hel del.

tankar om tidigare upplevelser och erfarenheter.

funderingar om vilka som är ens riktiga vänner.

vet inte varför jag börjat fundera så mycket.

men jag gör det iaf.


kan ibland känna att man levt i någon form av låtsas värld.

och spelat en person. som andra vill att man ska vara.

kanske kan det vara så att jag helt enkelt börjar tröttna på att låtsas.

tröttna på att låtsas vara intresserad av saker som jag egentligen struntar fullständigt i.

kanske därför jag omedvetet börjat tappa kontakten med vissa människor.

men faktiskt.

så gör det mig ingenting.

är det en del av att bli vuxen?

att inse vilka som betyder något för en och vilka som inte gör det.

hur pass många år man känt varandra spelar egentligen ingen roll.

jag kan ha känt en person i tio år men ändå inte känna att jag har något som helst utbyte av den personen. men man fortsätter umgås för "det ska vara så".

och sen inse att en person jag känt i ett år betyder mer.

självklart kan man ju även "växa ifrån varandra" som man så fint säger.

och kanske det då är bättre att inse det och tacka för sig innan man blir osams?

hellre få nära vänner än ett helt gäng med ytliga kompisar.


kan ibland känna att folk ser mig som korkad.

alltid känt så.

detta kom speciellt upp nu när jag började plugga och folk som fick veta det höjde på ögonbrynen och lade huvudet på sned.

att bara för att jag. i situationer där jag kanske inte känner någon.

använder humor och skämt för att lätta upp stämningen.

för att jag har NOLL koll angående politik.

gör det mig då till lite halvdum?

kanske jag inbillar mig.

kanske inte.

så uppfattar jag det iaf.


mycket tankar kring sådant som hänt tidigare.

människor som fanns med och visste om jobbiga saker som skedde.

men sa ingenting.

ändå har man fortsatt umgås med dem.

trots vetandet att om de sagt något hade det kunnat göra sådan stor skillnad.

jag är inte långsint. om man nu kan kalla detta för det.

men börjar fundera över varför man bara ska gå vidare och låtsas att det regnar.

för att det ska vara så.

vissa saker kan man helt enkelt inte glömma.


som sagt.

grubbel.




Av Singegerd - 18 maj 2010 08:06

eftersom mitt nya bredband aldrig verkar infinna sig tror jag att jag ger upp tanken att blogga med ord och bilder om Lady G konserten. hade sådana stora planer om hur jag skulle lägga upp det hela men men.

att den var det bästa jag varit med om förstår nog de flesta ändå och det går ändå inte att beskriva med ord.


Ovido - Quiz & Flashcards