Alla inlägg under november 2010

Av Singegerd - 17 november 2010 23:59

en bra dag.

hann kolla lite second hand innan jobbet kallade.

hittade massa fint. helt galet. men men. noll pengar.

bra em/kväll på praktik.

bollade lite med Anna angående min uppgift.

sen planerade vi upplägget inför morgondagens byte av kateter. spännande.

ska dessutom kolla blodtryck på hela min avdelning. roligt!

hon hade även tagit med sig böcker till mig inför min nästa kurs. snällt!


nu måste jag sova.

ska upp 5:15. puh.

Av Singegerd - 17 november 2010 11:51

gillar att filmer introducerar lite ny musik.


Av Singegerd - 17 november 2010 10:59

planerar jul med Storbackan.

skogsutflykt med varm choklad. mysigt.

var så länge sen vi sågs.


 


Av Singegerd - 17 november 2010 09:49

så himla vackert med all rimfrost på träden.

får sån otrolig julkänsla när det knarrar under skorna när man går.

mysigt.

-7 grader på termometern vid nio-tiden i morse. perfekt.

hoppas det kommer ännu mera snö.

hemma i södertälje har det tydligen bara regnat. suck.

trist eftersom jag planerat att adventspynta i helgen.

alltid finare om det är vitt utanför fönstret.

men men.


det allra bästa är ju ändå att jag ska få komma hem till min kärlek.

vi ska adventsstäda och pynta.

kanske dricka lite glögg.

och så ville P bjuda mig på god restaurang. underbart.

men först och främst ska jag krama honom så mycket jag hinner.

kommer bli en underbar helg.

längtar.


nu ska jag ta en dusch och sen bege mig ut.

ska ta lite kort på den fina vintern.

Av Singegerd - 17 november 2010 09:23

vaknade utvilad idag. skönt.

ätit frukost och kollat nyhetsmorgon.

ska bara ta det lugnt innan praktiken kallar klockan 14.

har en plan att hänga på låset till en second hand affär

som bara har öppet onsdagar och lördagar mellan 12-18.

ta en titt bara. sen hem och äta lunch innan jag ska iväg igen.

hoppas på en bra dag.



Av Singegerd - 16 november 2010 23:24

längtar efter P.

på fredag får vi äntligen kramas.


    

Av Singegerd - 16 november 2010 23:12

tog en tur på stan med Yo på em.

gick och drömde oss bort bland allt vi skulle vilja köpa.

planerade vad vi skulle göra NÄR vi vinner 50 miljoner.

(inga OM här inte, bara NÄR)


hittade riktigt fina julgardiner på Indiska för v-rummet.

exakt såna jag tänkt mig.

dock kommer pengafrågan igen. suck.

har dock ett presentkort med en liten

summa kvar som jag skulle kunna använda.

får lägga till någon krona själv men inte mycket.

och sen hoppas jag min kära sambo kan betala hälften.

är ju bådas hem och hittills är det jag som betalat all inredning vi har.

får diskuteras när jag kommer hem.


tog en titt på en second hand affär och FYNDADE äntligen.

har länge länge letat efter någon form av kandelaber men hittills

har alla jag hittat kostat multum.

men nu fann jag en fin i guld för 75 pix.

trots min taskiga ekonomi så slog jag faktiskt till.

är nog enda gången jag hittar någon för den summan.

helnöjd.

nu vill jag hem och placera den och tända ljus.


när klockan sen slog sex blev det dags för jympa.

roligt men svettigt.

senare blev det gröt och smörgås hos svärföräldrarna.


en okej dag.

Av Singegerd - 16 november 2010 22:58

idag var jag ledig.

skönt att få lite sovmorgon när man gått upp klockan fem några dagar.

blev lite skolarbete istället.

fixade FASS-duggan. skönt.

en sak mindre att tänka på.

har ju dock en hel del andra grejer att fixa.

suck. känns som om det är alldeles för få timmar på ett dygn.

fattar inte hur jag ska hinna ha praktik OCH plugga.

är ju helt färdig när jag kommer hem från praktiken.

och då borde jag sätta mig med omtentan.

det är så här det blir.

när jag har för mycket att göra.

då blir det ingenting istället. bara ångest.

imorgon ska jag dock försöka sätta igång med dokumentations-arbetet.

hoppas på hjälp av Agneta och T5:an Anna så jag kommer igång.

tror och hoppas att bara jag sätter igång så klarnar det.


folk som säger att studentlivet är det bästa måste skoja.

förutom att jag lär mig så enormt mycket,

tycker jag hittills det varit ganska jobbigt.

jobbiga omtentor som stampar totalt på mitt självförtroende.

dyra skolböcker som kostar multum.

stress stress stress.

dålig ekonomi. eller snarare INGEN ekonomi.

jag har råd att betala mina räkningar,

betala resorna till skolan och köpa mat.

väljer jag någon gång att exempelvis unna mig något

är jag pank resten av månaden.


ja jag är jävligt bitter över min ekonomi.




Ovido - Quiz & Flashcards