Alla inlägg under november 2010

Av Singegerd - 14 november 2010 17:34

jag är ganska trött.


varit pigg hela dagen trots att jag gick upp klockan 5.

måste bero på det inspirerande arbetet jag får ta del av på praktiken


idag har varit ännu en toppendag!

fått plötslig "kontakt" med två av männen på boendet som dessutom är gravt dementa.

så himla roligt och inspirerande att se någon som

knappt säger ett ord eller ens noterat att man finns där,

plötsligt tar kontakt och pratar.

finns inte ord som kan beskriva känslan av detta.


kort sagt.

en väldigt lyckad arbetsdag. igen!


nu ska jag få pepparkaks-cheesecake av M.

Av Singegerd - 13 november 2010 11:45

precis ätit lunch.

sitter och laddar för en em/kväll på praktiken.

blir en lång dag.

men hoppas det blir lika bra som igår.

12:40-21:10 idag och 6:45-15:15 imorgon.

kommer vara lagom trött när jag går hem imorgon.

måste se till att komma i säng i någorlunda tid ikväll.

måste även försöka hinna tvätta upp lite kläder direkt jag kommer hem.

puh.


inte så mycket mer att skriva.




Av Singegerd - 12 november 2010 22:06

fredagkväll då.

tillbringat hela eftermiddagen/kvällen på herrhagsgården.

så himla bra ställe. jag är så nöjd.

kändes lite halvjobbigt när jag var på väg dit eftersom man

varit ledig två dagar. men det försvann direkt jag klev in.

idag var vi på A-sidan. finns en B- och en A-sida.

den undersköterska som jag går med är alltid på B-sidan.

men vissa dagar/tider är hon på A.

roligt att träffa lite fler människor.

och de är verkligen speciella. vilka pärlor.


blir så imponerad av vilken fin och bra personal det finns där.

de är så fina med de äldre och gör ett sådant otroligt bra jobb.

det gör mig väldigt rörd.

och de lär mig så mycket.

allt jag trodde jag kunde har fått en helt annan innebörd nu.


så det har varit en väldigt givande dag på "jobbet".


nu sitter jag ensam med en kopp te och lite M&M`s.

ska kolla film på tv1000. får se om jag orkar se hela.

längtar efter P.

en fredagkväll utan honom är inte en riktig fredagkväll.

Av Singegerd - 12 november 2010 12:08

usch.

har aldrig känt mig så ensam som jag gör just nu.

förutom att man kommer ägna hela helgen på

praktiken så kommer jag vara helt ensam i lägenheten.

tvi för att vara hemifrån.

Av Singegerd - 12 november 2010 10:59

fortfarande feber.

och olustig känsla i kroppen. suck.

har tagit ipren och hoppas det ska släppa.

praktik börjar 13:45 idag och slutar 20:30.

skönt att jag fick sova ut lite iaf.

börjar inte förrän 12:40 imorgon också så det känns skönt.


ska ta en dusch nu och hoppas på ett ryck.


usch drygt att vara hängig när man inte är hemma.

vill ligga i min säng och bli ompysslad av P.


känner mig stressad över allting dessutom. febern påverkar nog också.

omtenta. praktik. praktikuppgifterna. julklapparna.

suck.


Av Singegerd - 11 november 2010 22:09

 


little baby love.

Av Singegerd - 11 november 2010 21:43

torsdagkväll redan.

feber i magen.

olustig känsla i kroppen. suck.

hoppas det är bättre imorgon. blir orolig för min helg.

vill verkligen inte behöva sjukskriva mig!


dagen har rullat på.

vilade på fm.

tog en stillsam promenad med Yo.

kände mig helt golvad efteråt. suck.

förstår inte. kroppen är helt färdig.

pallrade mig trots allt in i duschen

vilket gjorde mig lite piggare iaf.


mötte upp Å och lilla M.

fika på cafe vi3. mysigt.

förut. innan flytt. fikade jag alltid där.

sen kom de nya fiken och vi3 glömdes bort.

men insåg häromdagen att det faktiskt

är det bästa centrala fiket.

mysigt och lugnt.

dock var inte lilla M så nöjd med att mamma satt

och pratade hela tiden så vi fick bara en timme

sen ville hon hem. haha.

nästa gång får jag nog knalla hem till dem istället.

så trevligt att vi börjat träffas igen.


"hem" och kokade ihop en grönsakssoppa och stekte pannkakor.

fröken Lindström kom hem och blev nöjd med middagen.

kollade halva "Eclipse" då M inte orkade se klart hela igår.

väldigt bra trots att jag såg hela igår.

känns som att det är en film jag kommer kunna se X antal ggr.

längtar till 4e filmen!


nu kolla "Robinson" innan jag ska sova.


Av Singegerd - 11 november 2010 10:23

tät i näsan idag med.

jevla skit.

kan ju inte bli sjuk nu?!!

men känner mig inte lika febrig som igår.

hoppas det bara var något som behövde visa sig en dag eller två.


ledig idag också.

super fint väder.

borde börja plugga till omtentan nu.

men svårt att koncentrera mig här plus

att jag inte känner mig helt kry. då går ingenting in.

en tid kvar innan det är dags men blir

så nervös att jag inte ska klara den.


ska strax bege mig ut på en promenad i snön

och solen med Yo och lille hunden.

i em hoppas jag på en fika med fröken Wallman.


nu ska jag plocka undan efter frukost och ringa några samtal.




Ovido - Quiz & Flashcards