Alla inlägg under november 2010

Av Singegerd - 7 november 2010 12:22

ryggsäcken är överfull. och då har jag inte fått ner min necessär än.

shit.

har verkligen försökt att vara minimal med kläder.

men.

eftersom jag inte vet hur länge jag blir där innan jag kommer hem igen.

så är det lika bra att packa ner så mycket jag kan nu.

dessutom vet jag inte hur jag kommer kunna tvätta kläderna så ofta som jag kanske själv vill.

suck.

har nu en enorm fjällvandringsrygga. en tygpåse med alla skolböcker.

suck.

dataväskan och en handväska.

hur tusan ska min lilla kropp orka bära allt detta.

måtte någon vill komma och hämta mig på stationen i Falun.


nu är jag stressad.

fort i med lunch. sen dusch och iväg.

ångest.

Av Singegerd - 7 november 2010 09:38

en väldigt lugn lördag.

blev inget räknande för mig. ville ha kvalitetstid med P.

tvättade även hela em.

kramade min man så mycket som möjligt.

i brist på ideér blev det tacos till middag.

"så mycket bättre" på teven.

lite kinapuffar.

senare en film där jag sov mig genom halva. som vanligt.


upp tidigt idag. även om jag snoozade en halvtimme.

nyss ätit frukost.

ska plocka undan här och sen börja med allt som ska göras.

frågan är om man ska packa först och städa sen eller tvärtom.

blir nog så.

då har jag packningen gjord så jag kan fokusera på annat innan

jag ska fara.

kvart i fyra går tåget från centralen.

måste åka vid halv tre hemifrån så jag inte missar det.

har fått låna enorm fjällvandringsryggsäck av E.

borde nog få med mig allt. och orka bära det.

får plugga matte på tåget.


ångest.

nu ska jag sätta igång.



Av Singegerd - 7 november 2010 09:34

blev bjudna på stek hos E.

han hade även bakat en smulpaj till efterrätt.

imponerande och gött.


   


     


    

Av Singegerd - 5 november 2010 10:19

pluggar matte idag också.

känns lite halvdrygt att nu när det börjat rulla på och man förstår

så kommer jag ändå inte hinna plugga på allt innan måndagen.

inte för att jag trott jag skulle klara den men ändå.

suck.

ja ja. har ju fler tillfällen på mig.

ska iaf plugga så länge jag hinner idag.

sen måste jag ta mig ut en sväng.

var inte utanför dörren på hela dagen igår så känner mig rätt groggy.

ikväll ska vi väl äta något gott och kolla "IDOL".

frågan är bara vad vi ska äta. har total idétorka och likaså P.

något gött ska det bli iaf.


vet inte hur mycket mer matte det blir pluggat i helgen.

måste ta vara på varje minut med min man och med tanke

på vad tågbiljetterna kostade måste jag nog åka tidigare än jag tänkt på söndag. suck.

ingen resväska heller så långt ögat når.

vete tusan hur jag ska lösa detta.

har ju en men den är ju som sagt trasig.

börjar bli sjukt stressad.

måste höra av mig till M också och kolla läget tills jag ska

komma dit och bo.

får väl se hur länge jag blir där.

är lite längre till min praktikplats när jag bor där

och börjar jag tidigt så kan det vara skönt att inte behöva gå så långt.

vi får väl se.


nej nu ska jag boka tågresan. suck.

och sen fortsätta med matten.

Av Singegerd - 4 november 2010 21:53

måste kolla. måste kolla.

rebecca & fiona

Av Singegerd - 4 november 2010 16:55

drömma kan man ju alltid.

hade jag pengar skulle jag unna mig någon fin klänning.


    

Av Singegerd - 4 november 2010 16:52

tio min paus från matteboken.


ångrar att jag inte gjorde något mer med

mitt hår när jag ändå lade ut X antal kronor

på att klippa mig.

visst jag håller på och sparar ut.

men hade velat gjort en finare frisyr.

som ändå funkar att växa ut.


hade ju en plan på hur jag skulle göra.

men bangade i sista sekunden.


   


så här såg planen ut.

så sjukt fin frisyr.

sen jag såg den så har jag tänkt att så vill jag klippa mig.

men nej.

så blev det inte.


ångest deluxe nu.

Av Singegerd - 4 november 2010 15:15

så där då.

då har man ställt in alla planer och erbjudanden.

nu känner man sig som världens ensammaste människa istället.

ska stirra i matteboken hela kvällen med undantag för "robinson".

kul.

Ovido - Quiz & Flashcards