Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Singegerd - 2 mars 2011 21:13

på tidermans konditori har de mycket att välja på.

de må inte ha utbudet av te som jag önskar.

men räkmackan jag åt ikväll smakade riktigt gött.

två timmars fika och massa prat blev det.


   


bokade in lördag kväll.

en trevlig sak att se fram emot mitt i all tentaångest.

då släpper jag böckerna för några timmar.

lämnar P ensam hemma.

och beger mig hem till fröken Z för mat och mello-hets.

det förtjänar jag eftersom all annan tid kommer ges

till sjukdomsläran denna helg. igen.

på fredag hoppas jag P ska laga den där middagen

jag blev lovad förra helgen men som ej blev av då

han fick influensa istället.

det är har jag också gjort mig förtjänt av.

mitt liv består ju av bara sjukdomslära, matlagning,

städning och tvätt just nu.

så då vore det fint att få vara den som ligger och

slappar i söffan medans någon annan lagar middag.


nu kollar jag morberg.

han har lagat en räksoppa som jag nog ska försöka

mig på i helgen.

göttans.


nu ska jag spåna lite inför nästa helg.

smida fina planer.


och ladda inför BB.



Av Singegerd - 2 mars 2011 15:38

har nog pluggat färdigt för idag.

måste hoppa in i duschen och börja fräscha till mig

så jag kommer i tid för en gångs skull.

är alltid 5 minuter försenad.

måste vara ett ofrivilligt motto jag har.

typiskt. sol hela dagen.

och här har jag suttit.

men men. är väl så resten av våren kommer bli.

lika bra att vänja sig.

längtar tills det blir så pass varmt och fint så jag

kan sitta ute på balkongen och plugga.

har iaf gått riktigt bra att plugga idag.

även om jag blev lite trött efter lunchen.

men när ämnena är intressanta blir det lättare

att hänga med.

hoppas bara det resulterar som något bra på

tentan sen.


nästan så jag har lust att fortsätta skriva/plugga

när jag kommit hem från fikat.

P jobbar ändå så.

men men.

ska nog vänta och se då.


måste försöka lägga mig i tid ikväll.

fast jäkligt svårt när BigBrother är klockan 22.

visst repris imorgon i all ära.

men detta är ju det enda jag har att se fram emot

om kvällarna när jag är ensam hemma.

men ikväll har jag iaf inga andra sysslor att göra

så då kan jag kasta mig i säng så fort det är slut.

 nu blev det mycket ordbajseri här.


snart åker Cam mot London.

måste passa på att ringa/sms:a så mycket det går nu.

vi kom fram till mycket bra saker idag.

helt otroligt vad smarta vi är.

mindfucka i all ära men vi kom på honom!

passa dig Yo så han inte kommer och tar dig.


nu behövs en dusch.

Av Singegerd - 2 mars 2011 08:21

gårdagen var en seg dag.

efter en hel dag med föreläsningar var jag tvungen

att lägga mig på soffan någon timme och vila.

kvällen bestod sedan av tvätt, städ och hårfärgning.

äntligen.

så skönt att få bort utväxten.

nöjd.

kollade BigBrother.

sms:ade för fullt med Cam.

så mycket att diskutera.

lika fast som för några år sedan.


idag är det föreläsning igen.

endokrina sjukdomar.

kommer nog bli mycket att komma ihåg.

efter lunch ska jag fortsätta skriva ihop om

alla sjukdomar så jag kan börja repetera sen.

inte så mycket kvar att skriva.

sen blir det nötning utav bara faon.

hela helgen kommer bestå av tentaplugg och

nästa vecka ända fram till torsdagen då första

tentan går av stapeln.

måste klara en av dem iaf.

MÅSTE!


till kvällen ska jag fika med Zanna.

det ser jag verkligen fram emot.

var så länge sen vi träffades själva och

för att det ska bli så skönt att träffa en kompis

och vara lite social för en kväll.


dags att dricka upp mitt te.

Ovido - Quiz & Flashcards