Alla inlägg den 22 mars 2011

bak

Av Singegerd - 22 mars 2011 15:34

bakade en riktigt god äppelkaka igår.

mammas recept.

lyxade till det med att istället för ströbröd

så "bröa" jag formen med socker och kanel.

blev både gott och ett fint "mönster" på kakan.

nu doftar det kanel och äpplen i hela lägenheten.

mumma.


 


     


om man ändå kunde bjuda någon på´t.

Av Singegerd - 22 mars 2011 15:26

gud vilken seg dag.

planen var att gå upp sju.

men var så otroligt trött så jag låg till kvart i åtta.

sen hade ju dumskallen (jag) kollat fel på schemat

så jag trodde vi bara hade föreläsning på em.

så var det ju då inte.

missade tre timmars farmakologi-föreläsning.

som tur är blev den inspelad.

men ändå.

gillar inte att halka efter.


hur som.

när alla andra smarta människor i min klass

satt och lyssnade på föreläsningen kollade

jag ännu ett avsnitt av Mad Men.

sen skyndade jag mig ut på en timmes springtur

i solen.

så himla skönt. vår!

hem och städade.

hann även sitta på balkongen en stund innan

föreläsningen satte igång.

em var riktigt seg.

eftersom jag kom in mitt i allting kände jag inte

att jag hängde med för fem öre.

suck.

dessutom huvudvärk och ont i nacken.

får ta igen det imorgon.


nu har jag nyss pratat med Cam på telefon.

trevligt.

så roligt att höra om hennes london-liv.


nej.

nu blir det en dusch innan jag ska möta

Zanna och fika för mina sista slantar.


imorgon kommer P hem. äntligen.

Ovido - Quiz & Flashcards