Alla inlägg under maj 2010

Av Singegerd - 29 maj 2010 13:25

hittade en klänning på Indiska häromdagen när jag gick och fönstershoppade.

dum som jag var så provade jag dessutom klänningen.

att den sedan satt som ett smäck gjorde inte heller saken bättre.

så fin sommarklänning.

någon som vill sponsra mig med 299 kr? någon?


minus svarta tights.


  

äntligen en klänning som satt bra upptill.

Av Singegerd - 29 maj 2010 10:29

har förresten hittat ännu en lägenhet i Falun som skulle passa mig/oss ypperligt.

eller det var faktiskt P som hittade den.

tänk om tänk om.

så fin!

och inte dyr heller.

om man bara hade pengarna.

http://www.hemnet.se/beskrivning/690750?r=3


drömma kan man ju.

Av Singegerd - 29 maj 2010 10:14

lördag morgon.

 idag blir det till att göra gamla tentor och plugga inför omtentan nästa vecka.

sov lite längre än jag planerat men var så sjukt trött så kände det var lika bra.

hade inte kunnat börja läsa iaf om jag gått upp.

tur det är halv dåligt väder ute.

lättare att koncentrera sig då.


gårdagen bjöd på plugg hela dagen.

humöret blev lite bättre när klockan slog fyra och man visste att man skulle få ha helg på kvällen iaf.

cyklade till ica maxi och handlade lite som vi missat i onsdags.

sen hem och lagade till lite nachos.

göttans.

fräschade till mig och sen knallade jag och P hem till E för en öl.

blev rena rama "ring så spelar vi".

E har så sjukt mycket bra LP-skivor och man ville höra allt.

trivsamt.

sen gick vi ut och satte oss på "Verandan" och tog en öl till.

faktiskt riktigt kul.

men när klockan slog tolv knallade jag och P hemåt.

både var trötta efter att gått upp tidigt hela veckan.

dessutom skulle ju jag upp och plugga idag så ville komma hem i tid.


han är så fin min P.

satt och tänkte det hela kvällen.

vilken tur att jag hittat honom.

så mycket bättre än alla andra.

kärlek.


idag blir det som sagt plugg.

till kvällen blir det myskväll framför teven.

forrest gump på tablån ikväll och trots att jag sett den X antal gånger så kommer jag inte kunna låta bli.

kanske kommer zappa lite till eurovision men inte så intresserad.

vill mest se om tyskland tar hem segern.

har dessutom. trots mina egna protester. köpt kinapuffar även denna helg.

farligt.

men enda godiset jag egentligen gillar.

och äter dessutom aldrig godis i veckorna.

så då får jag unna mig till helgen.

får se om P blir hemma eller om han ska gå och se fotboll någonstans.

jag hoppas på att han stannar hemma.

annars får det bli kväll för mig själv.


  


nu tentaplugg.


Av Singegerd - 28 maj 2010 15:00

idag känns ingenting bra.

suck.

ont i magen och bara oro.

Av Singegerd - 28 maj 2010 09:51

läste precis i forumet på min kurs hemsida.

ännu fler som klagat angående hur tentan var upplagd igår.

detta har nu vår kursansvarige läst.

och hade sedan kollat igenom tentan vi gjorde igår.

och som sagt.

det visade sig att den inte alls var anpassad efter vad vi fått till oss att plugga på.

vissa av frågorna/svaren går inte ens att hitta i böckerna eller på internet.

så nu ska vår kursansvarige prata med lärarna som haft hand om kursen och se hur de ska lösa detta till vårt bästa.


vad nu det menas.

eftersom jag bara var en poäng ifrån godkänt skulle jag önska man fick ett G ändå.

men det är nog för mycket att hoppas på.

men iaf något som gör detta lite lättare och sänker stressen något.

den som lever får se.


Av Singegerd - 28 maj 2010 08:28

nu struntar jag helt i om folk tycker jag är gnällig eller negativ.

nu tycker jag faktiskt jag har anledning till att vara det!


jävla skit liv.


stress och press med skolan.

två omtentor på en vecka.

inga pengar på kontot.

mormor ligger på sjukhus.

mamma mår dåligt över det.

P är deppig över jobbet.

min väns sambo har cancer.

jag bor i en skit-stad.


hur tusan menar folk att jag ska ha någon som helst energi att göra något alls?

att jag dessutom inte kan åka hem över morsdag och träffa mamma, mormor, systrar och fina barn gör inte saken bättre.


orkar fan inte mer snart.






Av Singegerd - 27 maj 2010 10:22

en poäng under G.

sjukt svår tenta så jag hade panikångest på slutet.

ännu en omtenta.

börjar helt ärligt fundera om det är värt det.

ångest. stress. dumförklaring gång på gång.

och inga pengar.

ska jag ha det så i 2,5 år till?


fick alltså ännu en omtenta nu.

på tisdag. kul.

och sen den andra på torsdag.

jag som  skippar den "vanliga" tentan på onsdagen för att få mer tid till torsdagens omtenta.

hur ska jag hinna någonting?

känns som att jag måste ändra mina planer om att åka hem.

suck.

kommer behöva plugga hela helgen.

fan.


måste verkligen tänka över om detta är något jag vill göra.



Av Singegerd - 27 maj 2010 07:42

håller tummarna för min älskling.

hoppas hoppas hoppas.

Ovido - Quiz & Flashcards