Alla inlägg under maj 2010

Av Singegerd - 27 maj 2010 07:26

ute skiner solen.

har precis ätit en rejäl frukost bestående av:

grönt te (blå passion).

Yoghurt och müslie.

2 knäckebrödsmackor med rökt skinka.

proviva jordgubb.

gött.


idag är det tenta på schemat.

måste måste måste klara den.

ont i magen.

efter tentan ska jag fräscha till mig för att möta Z på stan och luncha.

får ta mina 50 kr jag fick för en kavaj jag sålde på tradera.

trivsamt iaf.

fint väder också som sagt. det är bra.

efter lunchning blir det träning.

sen hem och tvätta/städa.

så ser min torsdag ut.

ska nog försöka få med min P ut på en kvällspromenad också.

måste passa på när det är fint väder.


igår var det dags för första avsnittet på sista säsongen av Nip/Tuck.

en av de bästa serierna som någonsin skapats.

väldigt bra avsnitt igår.

vill ha alla säsonger.

den och Satc-boxen.

skulle göra sig fina bredvid mina frasier-säsonger.

kanske kan bli något att önska sig i födelsedagspresent.

vem vet.


långsamtal med Y igår. 1 tim 13 min.

ett bra samtal.


fick mail från min gamla chef.

hade mailat henne angående extrajobb i sommar.

trots att jag förklarade in i detalj att jag bara först och främst kan jobba helger och någon dag extra. så verkar det som att hon tror jag ska börja gå på schema igen.

krångel redan innan man ens börjat.

skickade ett svar där jag förklarade igen hur jag kunde jobba.

hoppas hon förstår nu och inte blir sur.

behöver verkligen jobba extra där.

även om det tar emot så djävulskt.

men.

pengar pengar pengar.


exakt en vecka kvar av denna termin.

galet.

Av Singegerd - 26 maj 2010 13:58

13:59.

halva dagen har gått.

pluggade någorlunda intensivt på fm.

och nu är det meningen att man ska fortsätta med det iaf två timmar till.

hoppas jag.

extremt seg idag.

ringde kommunal för att "gå ur".

sånt krångel.

skriv ett brev gör si gör så.

varför räcker det inte bara med ett enkelt samtal.

det dryga är också iom att jag går ur kommunal försvinner min hemförsäkring.

suck.

ännu en sak jag måste ordna på agendan.

och fortfarande inga pengar.


gnäll gnäll.

nu måste jag fortsätta läsa.


Av Singegerd - 26 maj 2010 08:42

igår var det tydligen premiärvisning av Satc 2.

och tydligen.

fick den väldigt dålig kritik.

enligt folk så var det en skitfilm och då var det folk som verkligen var stora fan av serien och förra filmen.

ingen handling och bara massa klädbyten.

suck.

det där med alla klädbyten har man ju förstått kommer vara en stor del i filmen.

vilket känns lite halvtrist.

självklart gillar man alla snygga kläder de har på sig men det var ju inte riktigt det serien handlade om från början.

och då var det ju dessutom bara Carrie som var intresserad av mode.

hm.

var ju fundersam ändå över att de skulle göra en andra film.

tycker egentligen man ska sluta när man är på topp.

självklart kommer jag se filmen ändå.

alla har vi olika smak.

men ska försöka att dämpa min entusiasm en aning så jag inte blir alltför besviken om den nu inte är så bra som man hoppats på.

inte bra att lyssna på kritiker innan man själv sett filmen.

men men.

filmen ska och måste ses iaf.



Av Singegerd - 26 maj 2010 07:41

onsdag morgon.

solen börjar titta fram.

har förträngt pengakrisen.

vet inte riktigt hur jag ska lösa den.

därför lägger jag fokus på det just nu aktuella (skola)

så får jag försöka komma på en smart ide under tiden.


kollade sista LOST igår.

grät som ett barn på slutet.

var nog både pga slutet och att vi numer inte har någon serie att slaviskt följa.

kanske ska börja om från början igen.

hur som.

jag gillade slutet.

det var fint.


idag blir det fortsatt tentaplugg.

maila min förra chef om extrajobb.

ringa kommunal och tacka för mig. om de ämnar sig svara idag.

storhandla ikväll.

en inte så spännande dag.

med tanke på min ekonomi är det väl så spännande hela min sommar kommer bli fram till första lönen.


hoppas trisslott kommer idag.

skulle verkligen behöva vinna en hacka.



Av Singegerd - 26 maj 2010 07:31

premiärgrillen i söndags.

(sent jag vet men vi bor i lägenhet med

 en nedrans balkong precis som alla andra vi känner)


vår egen äng att grilla på när man bara har en sketen balkong.



  



     



  

P tog det piaono.



      

snygg grill-teknik. 



tyvärr blev det köpe-potatissallad pga kort om tid innan.

 ingen höjdare men det gick ner med det andra som smakade mumma.

Av Singegerd - 25 maj 2010 19:55

5481 kr.

det är vad jag har att leva på fram till den 25 juli.

och då ska jag betala räkningarna nästa månad +storhandla mat för juni och sen juli. åka tåg till och från dalarna för tenta nästa vecka.


kul.

det fattar ju en get att det inte kommer gå runt.


nu dusch. sen kolla allra sista avsnittet av LOST.

men inte ens det känns spännande längre.

musten gick liksom ur mig.



Av Singegerd - 25 maj 2010 14:05

noll motivation med pluggandet just nu.

segt att koncentrera sig när det bara är 1,5 vecka kvar innan sommarlov.

varit effektiv hela fm.

men em blir det nog inget av med.

pratat med C i en timme på telefon.

ska diska undan lunchen och installera nya bredbandet.

känns som att energin försvann där.

ska pallra iväg för träning kl 16.

well.

är väl så ibland.

ligger inte efter iaf. snarare före. vilket känns bra.


orka byta vänner som man byter trosor.



Av Singegerd - 25 maj 2010 08:36

hittat flera underbara lägenheter i falun.

tänk om man hade pengar och min man fick ett jobb där.

då kanske.


http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=3PAQM0KN7LLVFE8B

(favoriten. eftersom en 3a vore det ultimata)


http://www.hemnet.se/beskrivning/684112?r=3

(väldigt mysig och fin. vitt vitt)


http://www.hemnet.se/beskrivning/687028?r=3

(så vacker. lite knepig planlösning dock)


http://www.svenskfast.se/Pages/ObjectViewPictures.aspx?objectid=3P5B5KDT7AOGLVPD&referrer=svenskfast

(lägenheten är väl okej. tokgillade dock uteplatsen)


http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=3P92DV81HO67O6QU

(väldigt trivsam planlösning)


Ovido - Quiz & Flashcards