Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

vinterland

Av Singegerd - 22 oktober 2010 09:14

när klockan ringde för P halv sex i morse var det

ju självklart en annan som vaknade som ett skott.

klev upp för att gå på toaletten.

tittade ut genom fönstret.

SNÖ!

hela gården utanför var täckt med snö.

minst kommit en halv decimeter.

och när jag klev upp senare så hade det kommit ännu mera.

även om jag tycker det är alldeles för tidigt för snö så kunde jag

inte hjälpa att jag blev alldeles euforisk.

kunde inte somna om efter upptäckten och låg och

vred mig som en unge för snön kommit.

weiii!

     


trots att jag inte kunde somna om helt efter P gått

till jobbet så låg jag iaf kvar till 8:00 idag.

lite sovmorgon iaf eftersom jag inte har så mycket att plugga idag.

ska sätta mig vid 10 och plugga matte i någon timme

men sen får jag ta tidig helg vid lunch!

underbart.

även om jag är helt pank så ska det bli skönt med helg.

ska ge mig ut på en vinterpromenad efter lunch.

sen till kvällen vankas det tacos och IDOL.

beatles-tema. kan nog bli kul.

ska försöka få P att engagera sig lite.

så det blir någon form av alternativ "IDOL-kväll" iaf.


imorgon ska jag nog knalla lite på stan och planera vad

som ska köpas sen när pengar rullar in. hm.

på kvällen blir det kanske bio.

P har sagt han ska bjuda.

får se vad det kan bli för film.

finns många att välja på nu.


på söndag har vi inga speciella planer.

hoppas på bra väder iaf så man kan vara ute så mycket som möjligt.

skulle vilja åka till ikea. även fast jag är pank.

men kul att strosa och kolla.

tydligen har julsakerna redan kommit dit också. roligt!


nu ska jag dricka upp mitt te.


 
 
Anna

Anna

22 oktober 2010 09:33

Åhhh jag är precis lika euforisk som du sara! Vaknade tidigt och tittade ut som jag alltid brukar göra,och ser det vackert vita ligga på taken. Har inte kommit alls lika mycket här,men tillräckligt för att man ska bli glad som en barnunge! Överlycklig.

Hoppas ni får en bra helg. Förlåt att jag inte smsat,men denna vecka har bara varit för mycket. Idag tror jag det är jag som har magsår.ooooont ont,molande i magen. :( ikväll blir det oxå idolkväll här med lite matlagning. Vill oxå gå på bio,eat pray love vill jag gå på! Håller på och läser den boken nu,underbar. Guud de hade så mycket fint på ikea. vi var där i söndags,så mycket fint julpynt.
stor kram min sara

http://www.heartroll.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

<3

Av Singegerd - 29 mars 2012 14:15

finns inte mycket tid över för detta. funderar starkt på att lägga ner bloggen dessutom. men den får hänga med ett tag till ifall tiden och lusten plötsligt dyker upp igen.   Oscar är 9 veckor och 1 dag idag. tiden går så otroligt fort. ...

Av Singegerd - 6 februari 2012 14:41

så kom han äntligen. 12-01-25. vår Oscar. nu är jag komplett. min älskade älskade lillrumpa. ...

Av Singegerd - 23 januari 2012 19:14

att vara ensam hemma om dagarna och inte ha något att göra är inte så kul i längden. speciellt inte när man väntar på något.   idag har jag storstädat hela lägenheten från tak till golv. sen när det var över hade jag inga fler planer för da...

Av Singegerd - 21 januari 2012 16:43

vänta. det är det enda jag kan göra. redan nu är lillrumpan en självständig liten person som inte låter några datum hit och dit bestämma när det är dags att komma ut. bra. som det ska vara. även om väntan gör mig otålig och gör att  jag i...

Av Singegerd - 21 januari 2012 10:45

när man går på övertid finns det mycket tid att tänka över saker. efter två bra intervjuer på nyhetsmorgon kom hjärnan igång ordentligt. jag är uppfostrad med att jag ska gå min egen väg. att jag ska göra det jag vill och stå för min åsikt och ...

Ovido - Quiz & Flashcards