Alla inlägg under februari 2011

Av Singegerd - 16 februari 2011 16:43

nu blir det en paus i pluggandet.

har tvättid ikväll så ska inom kort bege mig ner i källaren.

sen ska jag skynda mig ner på stan för inköp av nya knoppar

till byrån och så vidare till gymmet.

kommer inte hinna träna så länge men jag är nöjd om jag

hinner ett intensivt 30 min pass.

sen blir det hem och fortsätta tvätta resten av kvällen.

och ska som sagt måla det sista på byrån.

kommer bli så fint.


nu tvättstugan.


 




<>

Av Singegerd - 16 februari 2011 15:48

artros. fibromyalgi. multipel scleros. parkinsons sjukdom.

you name it.

allt trycks in i mitt huvud.

har inte tid att tänka på annat än detta.

jee

Av Singegerd - 16 februari 2011 08:29

5 minus ute.

ändå har jag världens vårkänslor idag.

spritter i hela kroppen.

full med energi.

bra det då jag har enormt mycket att plugga idag.

neurologi. reumatiska sjukdomar. ortopedi.

men längtar så till våren.

grus under skorna. solen. vitsippor.


tror min nya energi har att göra med mitt "renoveringsprojekt".

byrån som målas om.

så himla roligt att göra om möbler.

målat en vända men behöver måla den en gång till.

ska även köpa nya "knoppar" (handtag) till den så den blir perfekt.

har sett några på indiska som kommer passa fint.

funderar redan på nästa objekt som ska göras om.

skulle vilja köpa lite möbler på second hand och måla om.

men tyvärr har vi ingen mer plats då lägenheten är för liten.

tråkigt.

så får ta tag i det vi har här.

nästa grej blir iaf att beställa förstoringar på några foton.

sen köpa fina ramar och sätta upp dem på

v-rums väggen som är helt tom.

hade tänkt en enda stor tavla.

men verkar aldrig bli av.

så ska göra förstoringar på 3-4 st foton istället.

kan nog bli bra.

vill även byta ut spegeln vi har i hallen.

så himla ful.

är inte ens en spegel utan bara ett spegelglas

som P satte upp när han flyttade in i lägenheten för tre år sedan.

vill ha en riktig, fin spegel med fin ram.

ska nog kolla runt lite kanske jag hittar någon som jag skulle

kunna måla i samma färg som byrån så de passar ihop.

bra idé.


idag blir det plugg som sagt.

sen tvätt till kvällen och måla klart byrån.

förmodligen komemr Sofie hit också.

kanske en semla och lite Frasier?


dåså.

Av Singegerd - 15 februari 2011 14:38

idag har jag;

kollat lång föreläsning om neurologiska skador.

ätit tråkiga rester från frysen.


resten av dagen ska jag;

diska

åka till ica maxi och handla.

storstäda.

måla om en byrå.



Av Singegerd - 15 februari 2011 14:23

lite från helgen.

dalarna.

efter tentan på fredagen for jag hem till

familjen.

åt god mat och kollade på spåret med mamma och pappa.

vaknade tidigt på lördag morgon. som alltid när jag är hemma.

klockan åtta stod jag i köket och kokade gröt.

tog en lång promenad med hundarna i solskenet.

underbart väder.

all snö som öst ner från himlen låg alldeles orörd.

förutom långa spår efter en älg som spatserat

genom skogen.

vid lunch for jag iväg till min Anna för lite italiensk mat

och massa prat.

så mysigt.

hon är bra min Anna.

och de bor så himla fint.

blev både mat och te med kaka.

gott.

sen vidare till nästa.

fika med Kristin på cafe.

också det väldigt trevligt.

tog den iskalla bilen hem till berget igen.

tv-kväll och choklad med familjen.

på söndagen blev det även där en morgonpromenad med

hundarna. dock en aningens kallare än lördagen så den

blev inte riktigt lika lång.

hem och bakade tårta till mamma som skulle firas.

god mat och god tårta.

och mamma blev glad för presenterna.

sen var det dags att åka vidare.

P och jag svängde förbi hos Kristin och Jonas för att

kolla hur husbygget går.

kommer bli så fint. inte mycket kvar alls.

vidare till falun.

åkte runt och kollade lite områden och hus där vi

skulle vilja bo.

någon gång så.

middag med svärföräldrarna på kvällen innan det var dags

att dra täcket över sig.

igår var det skola hela dagen för mig.

sega föreläsningar men roligt att hänga med B och J.


for hem till sthlm på kvällen.

lite förseningar hit och dit så kom inte hem

förrän elva på kvällen.

genomfrusen.

blev en lång skållhet dusch innan sängen.


   


   


 


   


   


   


 


en väldigt fin helg.

alltid lika jobbigt att åka tillbaka till sthlm.


Av Singegerd - 11 februari 2011 23:14

insåg en viktig sak idag.

ta vara på de äkta.

ge och ta var det.

Av Singegerd - 11 februari 2011 23:10

på berget.

tentan är över.

tänker ingenting.

druckit te med mam och pap.

fridolf mös bredvid och selma snarkade på golvet.

sånt är lugn och ro för mig.

imorgon ska jag upp i tid.

lovat sulla (selma) en promenad.

sen blir det lunch med min Anna.

fika med Kirri.

kvalitetstid med mormor och morfar.

fortsätta umgås med resten av familjen.

fina helg.


  

fan

Av Singegerd - 10 februari 2011 11:52

allt prat om att inte stressa.

jo men visst.

sammanbrott deluxe.

jävla tenta.

fansskitbajshelveterövidotifan!

så jä*vla trött på dessa omtentor.

har pluggat som en jävla dåre i flera veckor.

men inte kan man få göra något bra för det.

Ovido - Quiz & Flashcards