Alla inlägg under februari 2011

Av Singegerd - 3 februari 2011 08:53

suck.

känner inte igen mig själv.

blivit så förvirrad senaste tiden.

glömmer bort vad jag ska göra.

tror att jag gjort saker som jag absolut inte gjort.

och allt verkar komma från min mage.

sån konstig molande smärta som nästan

bedövar hela kroppen.

känner mig inte riktigt vaken.

gårdagen är ett exempel.

var helt säker på att jag ringt Yo.

sms:ade henne och undrade varför hon inte svarat.

jag hade väl inte alls ringt.

såna där småsaker hela tiden.

vilket känns ganska jobbigt.


hm.

får väl se om det blir någon förbättring.


nu plugga!


Av Singegerd - 2 februari 2011 20:34

gick loss i fruktdisken på ICA idag.

extrapriser på massa bra grejur.

bland annat färska broccolibuketter, 2 för 12 kr.

guuud så bra.

blev broccoli till min goda torsk med äggsås

som jag lagade till middag ikväll.

sen fick jag med mig massa annat bra.

som snyggt lades upp på mitt stora fat

som jag sällan får ha framme.

   


köpte torkade aprikoser också.

dem ska jag klippa ner och ha i min morgongröt.

för nu blir det gröt i fortsättningen på morgonen.

allt för att magen ska må bra.


som sgat.

jag var till doktorn idag.

vilken doktor jag har.

om alla vore så noggranna med att informera

om allt som finns att informera om så skulle

alla patienter gå hem nöjda.

förklarade mina problem och frågor för honom.

sen blev det en hel timmes pratstund.

allt från mag/tarmkanalen till hur jag ska hantera

mina blodsockerfall.

alltid tyckt jag ätit bra och varierande kost men

efter detta besök så lärde jag mig en hel del.

han var så euforisk över all information han fick

dela med sig så till slut höll jag på att börja gapskratta.

som tur var "hade han det bästa rummet med kvällssol iaf",

som han själv sa nöjt och lutade sig tillbaka i stolen.

haha. blir full i skratt när jag tänker på det.


hur som.

vi kom fram till många saker.

han räknade bland annat ut exakt hur mycket vätska

jag måste få i mig varje dag.

bra att veta.

att jag ska börja ta Lactulose varje morgon.

det kommer hjälpa min mage och tarm att funka som

de ska.

mamma berättade att jag tydligen fick sånt när jag var

liten pga att min mage krånglade så.

det ser man.

hur som.

sen ska jag byta ut min yoghurt på morgonen till gröt.

helst råggröt tyckte doktorn men det får bli fiberhavre.

stoppa in så mycket frukt och grönsaker jag kan

i allt jag äter. därav torkad aprikos i gröt.

gott gott.

byt ut bananen till mellanmålet till en smörgås.

allt för att mina dalar och toppar i blodsockret

ska bli jämnare.

så nu återstår det bara att se om magen kommer

funka bättre och att jag kan lära mig hur mitt blodsocker funkar.


nu tittar jag när Lars W sjunger en av mina favoritlåtar på tv.

"en tätort på en slätt".


ska koka mig en kopp te och ringa en vän.





<>

Av Singegerd - 2 februari 2011 08:17

fått läkartid klockan 14 idag.

hoppas de kan få någon bukt på min mage

och mina rejäla blodsockerfall.


fint långsamtal med Anna igår.

du har så mycket klokt att säga Anna.


en lugn kväll annars igår.

mådde dåligt hela kvällen så efter att jag städat

blev det soffan och en film.

sovit dåligt i natt.

och snart är det dags för veckans sista föreläsning.

respirationsorganens sjukdomar.

mer information som ska matas in.

men roligt.


dags för tandborstning.


Av Singegerd - 2 februari 2011 07:57

min fina vän.


 

?

Av Singegerd - 2 februari 2011 07:55

elakt.



Av Singegerd - 1 februari 2011 18:42

nu mår jag jätte dåligt igen.

svettas, yr, ont i huvudet, mår illa.

vad tusan är detta.

måste ta mig till affären och handla iaf.

kanske det blir bättre med lite frisk luft.

Av Singegerd - 1 februari 2011 15:47

hematologi på fm.

tumörlära på em.

min hjärna är så matad med information

nu så jag tror snart den sprängs.


nu har man X antal andra grejer

att ta tag i.

städning. handling. träning.


men först.

Anna-prat.

Av Singegerd - 1 februari 2011 07:27

tycker livet är orättvist.

försöker förstå meningen med att visa glider

fram på en räkmacka hela tiden medans andra

får ta emot bakslag efter bakslag.

trött på folk som gnäller över småsaker

och bara tycker synd om sig själv.

visst.

vad någon kan se som småproblem kan

vara stora för en annan.

men om man försöker se det i perspektiv

med annat så kanske man inser att det

inte är så farligt ändå.


vet inte vad jag vill med detta inlägg.

men gillar inte att livet ska vara så

tungt för personer som kämpat tillräckligt.


hur ska man veta om man orkar mer?

förbannade oro.

Ovido - Quiz & Flashcards