Alla inlägg under mars 2011

Av Singegerd - 9 mars 2011 09:37

så fyller världens superduper bästa goaste korv 7 år på fredag.

tiden går så otroligt fort.

tyckte det var nyss jag satt på BB med honom i knät.

tyvärr kommer inte vi kunna vara med och fira honom

i helgen pga tentor och våra planer.

men ska hem igen om någon vecka och då blir

det stort kalas.


 

4 år.


 

stora killen.


Av Singegerd - 9 mars 2011 09:33

intensivplugg på fm.

snabb lunch.

dusch och sen iväg.

hoppas kunna plugga på tåget också.

åker i tid så jag hinner sitta med böckerna ikväll

hos svärisarna också.

tenta imorgon.

tenta på fredag.

vilken helvetesvecka.


men sen.

oavsett hur det gått.

så ska det firas i helgen.

restaurangbesök och bara massa kärlek.

3 år.

det ska vi fira.


 

Av Singegerd - 8 mars 2011 12:03

dags att laga lunch.

stekt torsk, spenat och potatis. gött.

sen ska jag ner till biblioteket igen.

låsa in mig i ett grupprum för några timmar.

hepp.

Av Singegerd - 8 mars 2011 08:52

Poke.

3 år sedan.

och se vad det ledde.


 

Av Singegerd - 7 mars 2011 08:31

vilken jäkla natt jag haft.

fattar inte vad det här är.

gick och la mig igår. trött.

började somna in.

då!

började det klia. så in i helv...

bara på vissa ställen.

vänstra sidan av ryggen. vänster öra.

och det spelar ingen roll hur mycket jag kliar.

eller inte kliar.

det bara fortsätter.

när jag såg att klockan började närma sig tre

och jag fortfarande inte fått somna började paniken komma.

gick upp och smorde in mig med allt jag hittade.

vanlig hudklotion och hydrokortisonkräm.

kändes bättre.

men efter 5 min i sängen så började det igen.

försökte fokusera på annat.

till slut måste ju min trötthet tagit över iaf

för somnade väl till slut.

när klockan ringde i morse var jag helt död.

har max sovit 2-3 timmar i natt.

suck.

kan inte komma på att det beror på något annat än stress.

jag är så himla stressad just nu.

pressen med skolan förstör helt ärligt mitt liv.

vilket gör att det blir ännu svårare att plugga dessutom.

när jag sitter och ser allt jag ska in plugga in så blir

jag helt blockerad.

vill helst bara lägga mig ner och gråta.

känns inte som att jag kommer klara det här.

när jag dessutom inte får sova om nätterna nu heller

pga stressen känns det ju helt kört.


vill ju se fram emot våren och allt bra som kommer med det.

men det enda jag tänker på är alla satans tentor och att jag

måste fixa ett nytt extrajobb/sommarjobb så jag ska klara

framtiden ekonomiskt.

suck.

har kollat upp lite ställen jag ska ringa till.

men känner inte att jag kan ringa förrän jag

har lite lugnt med skolan (vilket aldrig verkar ske).

så jag kan erbjuda mig att jobba helger också.

allt tar bara emot.

avskyr att behöva jobba där jag verkligen inte vill.

slutar väl med att jag måste gå till den där förbaskade

hemtjänsten i sommar igen.

men det klarar jag inte psykiskt.

aldrig.

inte pga arbetet. utan personalen.

hemska människor.

önskar så vi bodde i Falun.

vill jobba på min praktikplats.

saknar allihopa.

pratade med L igår.

ska nog hälsa på torsdag eller fredag.

de ska starta en räddningsaktion.

det känns bra. haha.


nej.

nu måste jag kämpa mot min ångest/stress.

otillgänglig resten av dagen.

Av Singegerd - 6 mars 2011 22:32


"Jag tror på dej
du blir en sjukt bra syrra!
blir gärna en uska under dej"

sånt värmer mitt slitna studenthjärta.

Av Singegerd - 6 mars 2011 16:07

söndag eftermiddag.

hade ju tänkt vara super effektiv redan från tidig morgon.

men.

så blev det ej. igen.

har pluggat 1,5 timme hittills.

men nu ska jag iaf sitta här tills klockan sju.

ganska effektivt iaf.

funderar om jag borde ha någon plan med mitt pluggande.

alltså. om jag skulle satsa mer på en av tentorna.

eller hoppa över den ena helt.

fast hittills när jag försökt vara taktisk så har det inte

gått speciellt bra iaf.

tror jag helt enkelt får satsa järnet denna vecka och

plugga mega mycket till båda två.

så får det bära eller brista.

en tanke är ju att fokusera på bara vissa delar på

varje tenta. för att säkra det hela på något sätt.

fast samtidigt vet jag inte om det är smart heller.

åh suck.

varför föddes inte jag med läshuvud för?

tänker iaf gå ner och sätta mig på biblioteket efter 

lunch varje dag fram till tentan denna vecka.

borde ge mig mer fokus.


gårdagskvällen var riktigt trevlig.

tacopaj och tjeckisk öl.


   


jag brukar aldrig följa melodifestivalen.

men bara för att jag kollat i år så ska

de självklart skicka de sämsta bidragen till finalen.

herregud.

verkar ju att hela sveriges svensson ringer och röstar.

eftersom de tydligen inte klarar av att fixa en final

utan sanna nielsen och linda bengtzing.

att de sedan röstar vidare världens sämsta ballad

gör ju att man skäms att man ens tittade igår.

jag var upprörd.

Zanna var förbannad. haha.

skrattade och skällde om vartannat.

en riktigt rolig kväll helt enkelt.

så mycket prat och skratt.

hoppas det inte dröjer alltför länge till nästa gång.


   


   


nu ska jag svälja en ipren och en halvliter vatten.

sen är jag redo för studierna igen.


<>

Av Singegerd - 5 mars 2011 14:06

varför är det så svårt att koncentrera sig.

speciellt när detta är så viktigt.

tror det bara är för jag är lite stressad.

och har ont i magen.


min promenad blev bara 20 min lång.

men ack så skön.

aldrig varit så nöjd med att se asfalt som idag.


   


nu har jag pluggat 1,5 timme.

måste få i mig lite lunch.

sen får vi se vad klockan är.

ska iväg halv fem.

inte okej pluggdag.

men imorgon har jag inget annat att

göra så då kommer det bli mycket gjort.

något jag kan lugna mitt dåliga samvete med iaf.


nu en sen lunch till denna fina låt.

Ovido - Quiz & Flashcards