Alla inlägg under september 2010

Av Singegerd - 21 september 2010 07:23

idag vaknade man med ångest. ÅNGEST.

helt svettig.

som ett nervvrak.

stress.

stress över att jag idag skulle ha föreläsning mellan 9-12.

sen laga lunch. äta lunch. diska. städa. packa min enorma packning för 2 veckor.

började fundera över hur mycket. eller snarare hur lite jag skulle hinna vara med P den närmaste tiden.

hur mycket packning jag behövde ha med mig.

hur jag skulle hinna plugga mellan tågresorna.

alla pengar som går åt.

ångest ångest ångest.

låg och vred och vände mig hit och dit.

kom till slut fram till ett beslut.


min plan var att åka till falun i em.

stanna där tills torsdag em.

då skulle jag fara till mor och far på sax.

vill träffa mamma och systers barn innan de ska åka utomlands.

fredag vid lunch skulle jag sen ta tåget mot västerås med C för utflyttningsfest.

sen tillbaka till sax på lördag fm.

åter till falun söndag kväll.

sen vara i falun hela nästa vecka för tentaplugg och övningar.

stanna över den helgen också.

för att sedan gå på den första föreläsningarna för nya kursen.

PUST.

så var tanken.

MEN.

jag orkar inte.

eller jag kommer bryta ihop. gå in i väggen. vad som.

detta funkar inte.

jag pallar inte att leva i en väska så länge en gång till.


så nu blir det så här.

kanske inte sån stor förändring.

men det hjälpte mig lite denna vecka iaf.

åker till falun ikväll.

skola imorgon.

åker tillbaka till sthlm på kvällen.

hela torsdagen hemma och halva fredagen.

sen fredag em far jag till västerås för fest.

lördag fm åker jag till familjen i dalarna.

måndag morgon vidare till falun/skolan för tentaplugg.

stannar hela veckan tills efter kursstarten veckan därpå.

sen hem hit igen.

så. låter väl jäkligt hattigt ändå.

men det hjälpte mig denna vecka iaf.

behöver jag inte ha med mig så satans mycket packning idag.

och kanske inte så himla mycket sen heller.


pust.

nu ska jag dricka mitt te så jag blir lugn.



Av Singegerd - 21 september 2010 07:18

läste hela dagen. minus paus för lunch.

helt slut i huvudet på slutet.

allt är intressant men att sitta och plöja sida efter sida varje dag.

det tär på hjärnan ska jag säga.

men ack så smart jag kommer vara sen.

hur som.

fick ett sms av min man på dagen att han ville bjuda mig på en kärleksmiddag på kvällen.

min fina P.

så när kvällen kom gick vi till spännande turkisk restaurang.

åt otroligt god mat.

jag var skeptisk till en början.

men när tallriken kom in med min mat så fick jag nog lägga mig.

ugnsbakad gryta med scampi, champinjoner, chili och vitlök.

till det ris.

så himla gott!

 


dit ska vi igen!


Av Singegerd - 21 september 2010 07:09

ibland undrar jag om folk lever i en fantasivärld?

Av Singegerd - 20 september 2010 08:12

hade två jobbiga drömmar i natt.

fruktansvärda rent ut sagt.

jag hoppas verkligen ingen av dem stämmer.

vågar inte ens nämna vad de handlade om.

men en av dem gör iaf att jag kommer göra mig anonym för

omvärlden efter klockan nio idag.

nu blir det extrem pluggning på hög nivå.

måste fixa detta!

Av Singegerd - 20 september 2010 07:14

fortsatt blå regering.

framtiden ser ju väldigt ljus ut.

ett klass-samhälle där de rika bestämmer.

skit bra.

för de sjuka. som slitit hårt i alla år men nu inte klarar av att jobba.

för oss vanliga arbetare som hoppas kunna jobba så länge det går.

hur fan ska det gå för oss?

trodde inte jag skulle bli så upprörd som jag är.

men tänker på mina föräldrar.

mina barn.

hur fan framtiden ska bli.

uppenbart att sverige består av uppblåsta människor eftersom valet ser ut som det gör nu.

min fråga är vad det är för mening med att ha X antal partier när det ändå bara handlar om dessa satans blocken nu för tiden.



inte nog med att de blå fick fyra år till att bestämma.

att folk dessutom röstat in SD i riksdagen gör ju inte saken bättre.

vilken framtid man har nu.

att folk är så korkade så de går på det ytliga som SD säger sig stå för.

allt det som de egentligen står för då som inte kommer ut helt och hållet?

det är sånt som kommer sprida sig i vår egen regering nu.

suck.


tur att jag har så enormt mycket att läsa och plugga idag så jag kan skingra tankarna lite.

upprörd är dagens ord.




Av Singegerd - 19 september 2010 18:02

har varit och fikat/lunchat med Z.

trevligt.

även om vi fick lov att skrika för att höra varandra.

förstår mig inte på ljudnivån på det där stället. jesus!

mycket prat. lite hes nu. beror förmodligen på att man fick skrika som sagt.

mycket planer som man hoppas ska bli sanna.

vi får väl se.


gick sedan och röstade.

hoppas det går vägen men vete tusan om mina val spelar någon roll.

hur som.

nu är man hemma igen.

tvättmaskinerna nere i tvättstugan är i full gång.

mycket idag.

så kommer min kväll spenderas.hälften i tvättstugan. hälften i soffan.

kollandes valvaka/ensam mamma söker. dricka grönt chai te.

och götta sig i lite kinapuffar.


imorgon börjar allvaret igen.

puh.

Av Singegerd - 19 september 2010 11:58

hade fått sms klockan tre i natt.

Y har kommit hem.

varit tomt i Falun utan henne men nu så är allt i sin ordning igen.


ätit frukost och kollat gilmore girls i vanlig ordning.

gav även min trötte man frukost på sängen.

 


nu ska jag hoppa in i duschen sen iväg och fika/luncha med Z.

efter det blir det röstning. VIKTIGT!

sen blir det tvättning hela kvällen. puh.

P och jag ska även ha söndagsmys/valvaka.

te och kinapuffar.


nej nu måste jag skynda mig.

Av Singegerd - 19 september 2010 11:49

vi tog oss ut i regnvädret.

skönt med promenad.


   


 


på hemvägen gick vi och hyrde en film.

P handlade även ingredienserna till den middag han skulle laga.

när vi kom hem blev det "riktig" varm choklad och smörgås.


   


sen kollade jag "new moon" som jag köpte för ynka 69 kr.

eftersom jag inte sett "eclipse" så får jag nöja mig med de två första tills

den kommer på dvd.


sen var det äntligen dags för middag a la P.

han hade ansträngt sig min man.


    

utskuren biff med klyftpotatis och tillbehör.

riktigt gött!


sen kollade vi film. som jag somnade till. inte för att den verkade dålig. tvärtom.

men jag blev så tvärtrött efter maten så slocknade som ett ljus.

tog mig till slut till sängen. drömde mardrömmar och pratade i sömnen.

snarkade högt. var uppe och gick fram och tillbaka.

andra natten i rad som jag är uppe och yrar på natten. var lika i fredags natt.

hm. är det stress eller håller jag på att bli sjuk?



Ovido - Quiz & Flashcards