Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Singegerd - 2 januari 2011 21:37

tog jag mig in till storstan och unnade mig lite nytt i klädväg.

det var fasiken på tiden.

väldigt nöjd.


     

längre väst med snyggt mönster på axlar.

lång vit kofta.

svart klänning modell längre med vippiga ärmar.

så nöjd.


blev en liten tur på stan här hemma idag.

spånade på vad jag skulle köpa för mitt presentkort

på indiska.

hittade en underbar ljusstake i svart.

på rea dessutom.

inget mer just nu.

inväntar vårens grejer.

hoppas hitta några nya gardiner.


fyndade även något mer.

ett par kilklackar på scorett!

hallå!

halva priset.

som hittat.

 


nu har jag även fått hit min symaskin.

önskade bara vi hade ett tredje rum.

där jag kunde ha ett fint skrivbord

och alltid ha symaskinen framme.

nu får den lov att stå inne i klädkammaren.

men men.

den är här iaf.

vill köpa tyg och börja sy genast.


 


nu blir det en kopp te

och lite ischoklad.

för ja, än har jag jullov.

men imorgon börjar allvaret igen.

Av Singegerd - 2 januari 2011 21:21

nyårsafton.

en fin kväll.

bara jag och min man.


satsade på buffe denna gång.

massa olika läckerheter som fick dukas fram.

till det drack vi god öl.


 

   


   


sen skålade vi i lite god Cava

och njöt av en god efterrätt.

vit chokladmousse med jordgubbssås.


   


   


   


spelade roligt spel som P fått i julklapp.

när klockan började närma sig tolv klädde vi på oss

och gick ut i snöstormen.

bort till torekällberget för att skåla in det

nya året och se fyrverkerier.


 


   


 

   


hoppas på ett bra år.






Ovido - Quiz & Flashcards