Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Singegerd - 4 januari 2011 22:33

puh!

vilken em/kväll.

inte suttit ner mer än när jag åt middag.

städat, tvättat, kockat och fejjat sen klockan halv fem.


när seminariet äntligen var slut idag tog jag tag

i mitt musikproblem.

all musik jag hade på datorn försvann ju i somras

när datorn pajjade. så det jag har nu är via spotify.

vilket resulterar i att min ipod är sparsam med musik.

slog slag i saken och laddade hem X antal låtar/album.

så nu finns det bra musik att träna till.

när det var gjort skyndade jag mig ner i tvättstugan.

sen iväg ner på stan.

sunk-deluxe men skite samma.

dividerade med Yo på mobilen vilka gardiner jag skulle

köpa för presentkortet på indiska.

frågade till slut expediten vad hon tyckte.

och de blev det.

superfina.

och trots att de var de dyraste av alla så fick jag

dem ändå för en billig penning då det var 20% på

alla gardiner där idag.

vilket klipp!


hem i snöyran.

kockade ihop en köttgryta a la mamma som

fick stå och puttra i två timmar.

medans den stod på spisen tog jag tag i städningen.

hujedamej.

bort med julen.

in med ljusa färger.

bytta aldrig några gardiner i köket då jag känner

att de gardinerna är så fina och det är fint med lite rödrutigt

ett tag till där mot allt vitt.

måste dock få tag i nya köksblommor då jag kastade de gamla

och nu bara har en ynklig julstjärna som står och skäms.

min plan är vita pelargoner.

men när börjar de säljas mån tro?


tog en paus i allt fejjande för intag av god köttgryta.

ibland briljerar jag.

så gott.


fortsatte damma, dammsuga, torka golv, tvätta.

tills nu för en stund sen då jag äntligen blev klar.

nöjd.

några smågrejer som måste åtgärdas.

(blommorna + saker jag ej vet vart jag ska ställa)

annars är lägenheten tip top nu.

så gott det går med en sån här lägenhet. hm.


ska skynda mig ner i tvättstugan och hämta upp

tvätten innan någon granne börjar klaga.

vika in den gör jag imorgon.

för sen ska jag ta mig en efterlängtad dusch

och sedan krypa under täcket i en renbäddad säng

och läsa min spännande bok.


vilken dag.


 

 

nya gardiner för vår-2011.


Av Singegerd - 4 januari 2011 15:05

detta seminarie hamnar nog på topp 5 listan av sämsta seminarium.

jesus vad irriterande.


lärare som inte fattar någonting eller ens tänkt ut

hur hon ska lägga upp det hela.

personer. i gruppen. som kan och vet allt

och tar över andras redovisningar.

blä för detta.

Av Singegerd - 4 januari 2011 09:42

solförmörkelse ja.

har ingen bra kamera.

önskar jag hade.

men fick till någorlunda foto iaf.

hann inte med från början med när det

var 50/50 såg vi iaf.

t.o.m P var vaken och tittade.


   

Av Singegerd - 4 januari 2011 08:11

tisdag morgon.

veckan rullar på.

halv nio ska en solförmörkelse sätta igång.

P sa han ska upp och titta på den.

hah. det tror jag när jag ser honom.

morgontrött är ju bara förnamnet på honom.

själv är man uppe med tuppen. som vanligt.

äter frukost för fullt och kollar nyhetsmorgon/läser bloggar.


riktigt trött idag.

la mig klockan elva.

men låg och läste till klockan var halv ett.

boken är så spännande så kunde ju inte lägga ifrån mig den.

ikväll får jag ta mig till sängen klockan tio om jag tänkt läsa.

annars kommer jag aldrig komma upp resten av veckan.

drömt mardrömmar inatt igen. fruktansvärda.

mord. gamla klasskompisar från mellanstadiet. P som lämnade mig.

vaknade klockan sex och var alldeles förstörd.

försökte somna om och låg och kramade P.

men är verkligen fortfarande lite "medtagen" av drömmen.

undra om jag håller på att bli sjuk? eller är det stress?


idag är det seminarie på em.

ska läsa på lite extra på fm så man är förberedd.

till kvällen blir det tvättning. suck.

ska nog även ta tag i julpyntet här hemma.

rejäl storstädning och plocka bort det mesta.

känns lite sorgligt men skönt med "förnyelse".


btw.

igår kom min pappa 3:a med sin häst.

bra jobbat.

behövs lite framgångar när det varit kämpigt!


nu ska jag dricka en kopp te och ta en

smörgås innan böckerna kallar.

Av Singegerd - 4 januari 2011 08:01

ikväll visas operation smile på tv 4.

läkare/sjuksköterskor befinner sig i Etiopien

för att hjälpa barn och ungdomar med ansiktsdeformiteter.

det ska jag se.

kollade lite på deras hemsida och de gör verkligen ett

otroligt arbete.

där kunde man även anmäla sig som volontär hos dem.

tänk vad intressant.


just nu pratar de om det på nyhetsmorgon.

och plötsligt kläcker arne hägerfors ur sig ett

av de korkaste han kunde sagt.

"operation smile? borde det inte heta operation gomspalt hahaha".

en av dem som är där från organisation svarar bara att

"nej det heter operation smile".

blev så sjukt irriterad.

det är väl just såna där kommentarer som gör att personer

med såna problem lever väldigt utsatt.

hej jag heter arne hägerfors och är jäkligt korkad.


Ovido - Quiz & Flashcards