Alla inlägg den 13 januari 2011

...

Av Singegerd - 13 januari 2011 14:33

bara för jag är så seg idag.

och inte får någonting vettigt gjort.

och för att man äntligen kan ladda upp videoklipp.

så lägger jag upp ett pinsamt klipp från förra årets

lady gaga-konsert.

det enda man hör är Yo (och jag) som skriker.

skäms.



 

Av Singegerd - 13 januari 2011 09:22

redan torsdag.

denna vecka har gått fort.

frisk idag. skönt!

ätit frukost. kollat lite tv. kollat mailen.

äntligen hade studieresultaten för delkurs 1 lagts in på ladok.

men med tanke på hur lång tid det tog undrar man ju hur lång

tid det kommer ta med delkurs 2 som inte ens är rättad än.

suck.

kan man bli mer stressad?

nästa vecka är det jag som ringer Inger.

hon lär ju veta vad man ska göra.


annat.

vunnit två böcker på tradera.

väldigt nöjd.

de kostar multum i affärerna.

men här fick jag två för priset av inte ens en av dem.

gösta ekman - farbrorn som inte vill vara stor.

håkan hellström - ps. lycka till ikväll.

båda helt nya.

så nöjd.

längtar tills de kommer så jag får läsa något roligare

än de etik och moral-böcker vi har i skolan just nu.


lade själv upp en klänning till försäljning på tradera igår.

hoppas få en liten summa för den iaf.

kostade 400 kr när jag köpte den och jag har bara

använt den en enda gång.

oh vad jag gillar tradera. man kan ju hitta allting där.

sitter för närvarande och inväntar slutspurten på bl.a

en gammal kaffekvarn, en glasskål på fot.

båda under 50-lappen. galet!

sånt gillar jag.


har även. nu är det mycket. hittat en bokhylla

till v-rummet på blocket.

svartbrun ikea hylla. typ en sån vi kollat på.

denna var praktiskt taget ny men ska säljas pga flytt.

150 kr.

måste ju köpa den.

mailade säljaren.

den fanns kvar och jag kunde hämta den när jag ville.

då kom ju bara ett problem.

vi har ju ingen bil!

P håller på och sms:ar lite kompisar för att se om

någon är villig att låna ut eller hjälpa till.

själv känner jag knappt någon med bil.

hoppas verkligen det löser sig.

att få tag i en bokhylla för så lite pengar är ju perfekt

för en fattig student som mig!


igår då.

städade. fixade med korten på våra föräldrar

som unga och placerade dem med de andra

fotona på väggen. blev väldigt fint!

kollade per morberg. han är ju så bra.

på fredag ska jag laga morberg-mat.

två eller tre-rätters. gött.

sen blev det sagan om ringen i tre timmar.

var alldeles till mig då jag inte sett den på

flera år.

så bra den är.

ikväll blir det film nr 2.

sagan om de två tornen.

alltid något att se fram emot.


nu ska jag dricka upp mitt te som kallnat.

sen blir det hemtenta resten av dagen.



Ovido - Quiz & Flashcards