Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Singegerd - 26 januari 2011 15:59

så var denna skoldag över.

helt slut i huvudet.

men som sagt. väldigt intressant.


väldigt effektiv idag.

i den korta paus vi hade till lunch

skyndade jag mig att laga en superb sparrissoppa.

gudomligt god!

 

per morbergs recept.

och nu har jag precis betalat räkningarna

+fört över pengar till P för hyra etc.

usch.

blev inte många kronor kvar.

hade dessutom en räkning till adlibris för

skolböcker på 1300 kr.

hade kunnat dela upp betalning men nej.

vill inte ha mer hängandes efter mig.

plus två räkningar till landstinget

för mitt sjukhusbesök tidigare.

fick tre räkningar pga det som tillsammans blev 600 kr.

inte kunnat betala alla direkt så fick lov att

dela upp dem men nu var det dags för sista.


har storhandlat. betalat alla räkningar.

så då har jag inga måsten som ska betalas resten av månaden iaf.

förutom någon tågbiljett till och från falun då och då.

men får ta de billigaste som finns helt enkelt.

om det så betyder att jag får fara mitt i natten.

ekonomiskt tänkande ja.


nu väntar lite disk.

sen blir det en promenad.

kvällen kommer som sagt bestå av tvättning.

och några avsnitt "Mad Men".

Av Singegerd - 26 januari 2011 10:45

föreläsning. paus.

diskuterade rökning. (och snusning).

hur farligt det är.

stör mig då på kommentarer som

"ja men det är farligt att leva också, man kan ju dö".

sånt löjligt försvar till att fortsätta röka.

ursäkta.

men blir så irriterad.

ja jag kan bli överkörd av en bil imorgon och dö.

men varför gå och dra i sig massa gifter som gör

att man riskerar att få mängder olika följdsjukdomar?

högt blodtryck, dålig hy, dåliga tänder, lungcancer, KOL?

ja listan kan göras lång.

dumt är bara vad det är.

att man sedan utbildar sig till ssk

med dem ursäkterna känns lite dubbelt.


jag säger inte att jag är guds bästa barn, nej.

jag snusar ibland.

men för dte säger jag inte att det är bra.

tvärtom.

det är väldigt dåligt.

men som sagt.


blir i såna fall hellre påkörd av en bil

och vet att jag gjort allt för att

leva ett långt och hälsosamt liv.


faktiskt.

Av Singegerd - 26 januari 2011 09:56

detta är mastigt.

men så kul!

bara min hjärna vill minnas lika mycket som jag själv.


ps. man måste vara skadad för livet

då man sitter och stampar takten

med skrivarens ljud.

Av Singegerd - 26 januari 2011 08:21

föreläsning exakt hela dagen idag.

från klockan 9 till 16. med paus en timme för lunch.

cirkulationsorganens sjukdomar.

kommer bli mastigt.

men riktigt intressant.


 


kvällen fortsätter ganska mastigt den med.

tvätta mellan 17-22.

städning.

och lite annat småplock som ska fixas.

kommer vara lagomt trött ikväll.


ogillar det jag ser på nyheterna idag.

ordentliga demonstrationer i Egypten.

strejker och tumult.

gillade inte att P skulle åka dit från

början pga det som hände i Tunisien.

suck.

vill att det ska bli torsdag em så jag vet

att han sitter på planet hem.

obehagligt.

Av Singegerd - 26 januari 2011 08:13

tisdagen rullade snabbt förbi.

föreläsning om infektionssjukdomar på fm.

intressant.

lunch.

for till ica maxi för storhandling.

avskyr att inte ha bil.

jäkla buss.

och tunga kassar. trodde mina armar skulle gå av.

hem och svidade om.

ner till gymmet.

blev ett extra långt pass igår.

skönt.

kvällen bestod sedan av scones och Mad Men.

underbara serie.

min nya följeslagare.


 


   




Ovido - Quiz & Flashcards