Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Singegerd - 17 januari 2011 14:11

glöm det jag skrev i det förra inlägget.

jag är långt ifrån klar med uppgift ett.

och detta kommer bli den sämsta hemtentan någonsin.

jag hatar sånt är.

jävla referenser från helvete.

Av Singegerd - 17 januari 2011 12:04

detta blir inte en bra hemtentamen.


men har iaf kommit halvvägs.

gjorde en deal med mig själv i morse att

jag skulle göra klart första delen i tentan idag.

bara en punkt kvar sen är det gjort.

om det är bra eller inte återstår att se.

försöker skriva på så gott jag kan och sen

ta finputsningen på torsdag.

har iaf gjort mitt bästa. tror jag.

mer går ju inte.


nu behöver jag dock göra mig lite mat om jag ska

kunna skriva det sista för idag.

puh.

Av Singegerd - 17 januari 2011 08:30

igår kväll var det myskväll i soffan.

drack te och kollade klart filmen från i fredags.

måste ta vara på tiden innan P ska åka utomlands på torsdag


idag måste jag få mycket gjort.

hemtentan ska in senast fredag kl 12.

har inte skrivit en rad.

satt och klurade i fredags men kom aldrig igång.

blev bara stressad.

inte speciellt svår egentligen.

men förstår inte vissa grejer som läraren skrivit

att hon vill man ska göra.

ska kolla med någon annan i klassen om de vet.

måste komma igång idag.

för oftast brukar det bara rulla på sen.

satt hela kvällen igår och bara stressade upp mig och

tänkte på denna förbaskade hemtenta.

suck.

måste även ringa den där människan på skolan idag

så jag får klarhet i allt.

och beställa böcker inför nästa termin som sätter igång

nästa vecka. och få tag på ett schema.

förmodligen ska jag väl upp till falun på måndagen

om det inte visas över nätet.


nej.

nu måste jag dricka upp mitt te

och sätta igång.




jo

Av Singegerd - 17 januari 2011 08:23

i lördags åkte P och hämtade en bokhylla som jag

fyndat på blocket för ynka 150 kr.

den var dock inte så djup som jag hade tänkt mig.

men det får gå ändå.

passade iaf in ypperligt bland de andra grejerna i v-rummet.

och för det priset ska jag inte klaga.


   


även fyndat mig lite andra ting.

bl.a ett par fina tights och höga kilklackar.

man måste unna sig.


   


 


att gå ut och dansa i dem är ett absoult nej.

men en middag ute funkar alldeles perfekt.

då riskerar jag inte att bryta fotlederna iaf.

men snygga var de.


och.

är så nöjd att jag äntligen börjar få lite längd på mitt hår.

kan äntligen få upp det i en liten, men ändock, tofs/knut.

så skönt när man inte orkar stå och fixa med håret.


   


sådär då.

uppdatering gjord.

Av Singegerd - 17 januari 2011 08:19

tacos hos A i lördags.

mer folk kom dit.

spel och gammal musik.


     


    


   

Z hade gjort ny snygg tatuering.

Av Singegerd - 17 januari 2011 08:11

en fin kväll i fredags.

lagade trerätters åt min man. <3

han var nöjd.

kollade på spåret och skavlan. bra program.

avslutade kvällen med att kolla halva "sagan om de två tornen".

sen var det dags att släcka för dagen.


 

toast skagen till förrätt.


 

varmrätt.


 

örtmarinerad fläskfile, potatiskaka, svampsås och druvsallad.


 

efterrätt. hemmagjord marianneglass. gött.


   

kärlek.

Ovido - Quiz & Flashcards