Alla inlägg under oktober 2010

Av Singegerd - 19 oktober 2010 08:39

lite snuvig idag.

kändes igår med.

hoppas det bara är lite höstsnuva och ingen förkylning som är på G.

riktigt ruskväder idag.

blåser och regnar.

men det gör mig inte så mycket.

ska strax sätta mig och läsa igenom inför seminariet som sätter igång klockan 10.

så mellan 10-13 har man fullt upp.

sen ska jag försöka läsa mig igenom ännu en artikel innan "skolan slutar" för idag.


annars är väl planerna relativt lugna för dagen.

plugga på dagen.

sen träning 1 timme och sen vidare till tvättstugan resten av kvällen.


ska ringa mormor i em.

drömde om henne i natt och blev lite orolig.

länge sen jag pratade med henne eller morfar.


kollade precis klart på 4e säsongen av "vänner".

hade planer att knalla hem till Z ikväll och hämta några säsonger till men insåg precis att hon skulle åka bort. typiskt.

vad ska jag nu titta på?


nu ska jag kolla triss-skrap på tv innan jag borstar tänderna.

Av Singegerd - 18 oktober 2010 12:54

Hej!

 

Vi vill bara tala om att vi rättat färdigt alla tentor i Basal Omvårdnad.

 

Maxpoäng var 60 p

VG 54 p

G 42 p

 

Medelresultat var 49,5 p

 

Ditt resultat blev 58 p  

 

Bra jobbat och tack för en trevlig kurs


Okej. jag är så sjukt jäkla glad!

mitt första VG!


Av Singegerd - 18 oktober 2010 12:20

klipptid bokad.

äntligen.

kommer få ge Ida en lång förklaring till varför mitt hår ser ut som det gör.

hackigt och slitet.

fy tusan.

men när jag kliver ut därifrån så kommer jag förhoppningsvis vara sjukt nöjd.

måndag 1/11 14:00.

"Orr & Stüffe".

väldigt bra.

Av Singegerd - 18 oktober 2010 10:48

fått veta praktikplats nu.

herrhagsgården.

vet inte så mycket om stället men det blir nog bra.

skönt att det inte ligger så långt ifrån där jag kommer bo iaf.

ska ringa ansvarig ssk idag och få lite mer info.

spännande.

hoppas verkligen jag får ett bra schema.

Av Singegerd - 18 oktober 2010 09:32

så var helgen över.

känns som om den nyss började.


en halv ok helg.

mestadels präglats av en för jäklig magkatarr.

suck.

är ju inne på 3e veckan idag.

och i helgen nådde den verkligen sin topp.

värk. illamående. huvudvärk. yrsel.

på morgonen känns det hyfsat men så fort jag ätit något sätter det igång.

och sen gör blotta tanken på mat att jag blir illamående.

ska ringa doktor idag och försöka få en tid.

måste verkligen göra något åt detta på riktigt nu.


hur som.

Z fyllde 25 i fredags och jag skulle dit och fira.

dock var fredagen en av de värsta magkatarr-dagarna på länge och jag trodde inte ens jag skulle komma iväg.

men det gjorde jag.

efter världens missöde med min finaste, nyaste och dyraste blus.

skulle försöka stryka den då den hade världens veck över hela midjan.

eftersom det var ett så pass tunnt tyg så var jag supernoga med att kola strykråden.

gjorde EXAKT som det stod.

började t.o.m stryka innan järnet blivit fullvarmt.

MEN.

så fort jag nuddade blusen så bara *tjoff*.

tyget smälte och ett enormt hål på en decimeter lämnades kvar.

hur är detta möjligt?!

precis köpt den. använt den en gång.

den kostade även lite mer än vad jag brukar betala för en längre blus/skjorta.

och så hade jag vågat slå till på en röd dessutom.

och nu är den HELT FÖRSTÖRD.

helgens i-lands problem bla bla jag vet.

men inte kul när man köpt något nytt och det blir förstört.

vad ska jag nu göra är då frågan.

ska jag gå tillbaka till affären och visa upp missödet och hoppas få en ny?

eller är det kört?

det är ju ord mot ord.

men jag gjorde verkligen EXAKT som det stod.

vad var blusen gjord av liksom. PLAST??

suck!


efter en timmes katastrof panik så hittade jag väl något

annat skräp att sätta på mig. suck.

fortfarande arg på mig själv och med tidernas magkatarr tog jag mig till festen.

nytt folk jag aldrig träffat. men trevliga.

 


kände dock redan efter första ölen att min mage inte pallade detta.

när vi sen kom ut på krogen tackade jag ganska snart för mig och gick hem.

med världens värk/illamående tog jag mig hemåt.

trodde ett tag att jag skulle svimma på vägen men jag klarade mig helskinnad.

det enda jag ville var att få sova bort alltihopa men så blev icke fallet.

fick tillbringa hela natten på toaletten.

halv sju på morgonen tvingade jag mig själv att försöka sova till slut.


vaknade sen klockan tio då det var alldeles för ljust för att sova mer.

plus att magen värkte något förbaskat.

gick upp och försökte få i mig lite frukost.

vilade i soffan ett bra tag och hann kolla X antal "vänner" avsnitt.

något trevligt iaf.


P skulle iväg på fotboll/poker så jag skulle vara helt ensam resten av dagen.

efter en dusch och några koppar te klädde jag på mig rejält och tog en långpromenad till ICA Maxi.

riktigt skönt och magen kändes lugn.

strosade runt på affären ett tag. jag gillar Maxi. där kan man hitta mycket.

men men.

efter ett tag kände jag mig svimfärdig igen och skyndade mig till kassan så jag skulle komma ut i friska luften igen.

skön promenad hem.

lämnade varorna och vilade en stund innan jag begav mig ner

på stan för att hyra några filmer.


när jag kom hem kände jag att jag var så otroligt hungrig för en gångs skull.

foxade ordning min middag för en.

lyxade till det.

 

lite kyckling. rostade rotfrukter. fetaostsallad.

tyvärr blev jag att må illa när jag ätit hälften.

suck.

men tanken var bra iaf.

så svårt med magkatarr.

man skulle kunna äta en elefant men sen när man väl börjar

äta så bara växer det i munnen.


placerade mig i soffan och kollade lite mer "vänner".

sen blev det några koppar te och en av filmerna.

"Pippa lees hemliga liv". hyfsad. blev lite besviken. men men.

 


P kom hem tidigt så då kastade även jag in handduken och gick och la mig.


sov länge på söndagen. behövdes nog.

åt frukost. och det kändes bra.

kollade "IDOL" reprisen eftersom jag missat det i fredags.

städade.

sen var magkatarren tillbaka. suck.

blev liggandes i soffan igen.

till slut klädde vi oss och gick en långpromenad.

frisk luft är alltid bra.

       

hittade världens största häck som P blev väldigt begeistrad av.

sen gick vi hem. kollade den andra filmen jag hade hyrt.

"familjen Jones". bra film!


pga magen så blev det ingen spännande middag.

en kopp te och leverpastejsmörgås.

mer gick inte.

kollade "ensam mamma söker" och obehaglig film.

sen var det godnatt.


och nu sitter man här.

segat alldeles för länge.

nu är det verkligen dags att ta tag i dagen!!







Av Singegerd - 15 oktober 2010 12:46


Av Singegerd - 15 oktober 2010 12:34

idag har hittills varit en skitdag rent ut sagt.

vaknade med huvudvärk och illamående.

vilket inte har gett sig alls.

tagit alvedon och druckit massa vatten.

men lika seg i huvudet ändå.

och magkatarren.

mår illa i hela kroppen.

ingen feber enligt termometern men mår verkligen inte bra idag.

jag hoppas det ger sig till kvällen iaf.

då är det 25-års firande som gäller och jag har ju laddat hela veckan.


enda skolarbetet som blev idag var läsning av en engelsk artikel.

nu orkar jag inte mer pga huvudvärken men eftersom

vi ligger väldigt bra till tidsmässigt så funkar det.


ska tillaga en simpel lunch nu och vila lite i soffan.

hoppas det hjälper.


jo förresten.

jag har 378 kr kvar att leva på innan nästa CSN.

livet leker verkligen.

Av Singegerd - 14 oktober 2010 23:22

är inne i en period där jag saknar mycket.

min mamma.

saxberget.

gamla goda tider.

gamla vänner.

falun då.

gammal musik.


inte för att min sits idag är dålig.

absolut inte.

jag tragglar vidare med min utbildning som jag ändå vill ha.

jag har min P som jag aldrig vill vara utan.


ibland finns det bara stunder då man blir lite nostalgisk.

Ovido - Quiz & Flashcards