Alla inlägg under oktober 2010

Av Singegerd - 22 oktober 2010 12:06

nu tar jag allt helg.

lunch strax sen ut på

promenad i solen och snön!



Av Singegerd - 22 oktober 2010 09:23

nu när snön t.o.m fallit ner så får jag verkligen julkänslor.

ska ändra om lite med färgerna vi brukar ha i v-rummet.

varit mycket rött tidigare.

nu vill jag ha lite mer åt guld hållet.

lite guldaktiga gardiner. och en ny stor stjärna i fönstret.

vill även ha ny ljusstake till köket.

den jag har är liten och röd.

behöver en större eftersom fönstret är så stort.


hittat några förslag till köksfönstret.


     


gillar de två till höger mest.


till v-rums fönstret har jag ännu bara hittat denna.


 


inga gardiner ännu men det kommer väl.


älskar julen.

min religion.

alla ljus och färger.

mysig musik och allt gott.


hittade lite småkrafs från indiska också som jag skulle vilja ha.

 

glöggskål och ljusställning.

har glöggmuggar och små skålar för russin/mandel från indiska sen tidigare.

men bara en tillbringare för glöggen och i den är glöggen kall efter 5 min.


 

underbar brödburk.


i 2 år på raken eller mer t.o.m har de haft ett jättefint fat i porslin.

men det har aldrig blivit av att jag köpt det.

hoppas det kommer i år också.

så kanske jag kan spara ihop några kronor och köpa det.


well.

så var det med det.

Av Singegerd - 22 oktober 2010 09:14

när klockan ringde för P halv sex i morse var det

ju självklart en annan som vaknade som ett skott.

klev upp för att gå på toaletten.

tittade ut genom fönstret.

SNÖ!

hela gården utanför var täckt med snö.

minst kommit en halv decimeter.

och när jag klev upp senare så hade det kommit ännu mera.

även om jag tycker det är alldeles för tidigt för snö så kunde jag

inte hjälpa att jag blev alldeles euforisk.

kunde inte somna om efter upptäckten och låg och

vred mig som en unge för snön kommit.

weiii!

     


trots att jag inte kunde somna om helt efter P gått

till jobbet så låg jag iaf kvar till 8:00 idag.

lite sovmorgon iaf eftersom jag inte har så mycket att plugga idag.

ska sätta mig vid 10 och plugga matte i någon timme

men sen får jag ta tidig helg vid lunch!

underbart.

även om jag är helt pank så ska det bli skönt med helg.

ska ge mig ut på en vinterpromenad efter lunch.

sen till kvällen vankas det tacos och IDOL.

beatles-tema. kan nog bli kul.

ska försöka få P att engagera sig lite.

så det blir någon form av alternativ "IDOL-kväll" iaf.


imorgon ska jag nog knalla lite på stan och planera vad

som ska köpas sen när pengar rullar in. hm.

på kvällen blir det kanske bio.

P har sagt han ska bjuda.

får se vad det kan bli för film.

finns många att välja på nu.


på söndag har vi inga speciella planer.

hoppas på bra väder iaf så man kan vara ute så mycket som möjligt.

skulle vilja åka till ikea. även fast jag är pank.

men kul att strosa och kolla.

tydligen har julsakerna redan kommit dit också. roligt!


nu ska jag dricka upp mitt te.


Av Singegerd - 21 oktober 2010 20:39

tog en lång rask promenad i kylig luft på en timme.

riktigt skönt.

älska hösten.

sen hem och tog varm dusch.

åt gröt och god smörgås.

nu är det "Robinson", en kopp te och några kinapuffar.

vet att det inte är lördag än. men måste tjuvstarta helgen lite.


Av Singegerd - 21 oktober 2010 20:36

var galen.

håret stod på ända.

letade överallt.

han hade ju visat påsen.

re ut kastruller.

kläder.

vart fanns den.

gav upp.

tog en dusch. tyckte synd om mig själv.

kom ut ur dusch. hade fått ett sms.

jag kollade bakom sockret. där fanns den.

påsen.

med KINAPUFFAR.


min man vet hur han ska göra mig glad.

eller hur han ska be om ursäkt för klumpiga ord.

tydligen går vägen till mitt hjärta via magen.

jag är en svag människa.



Av Singegerd - 21 oktober 2010 16:31

shit vad jag och J har varit effektiva idag.

mellan klockan 9:00-16:10 har vi suttit och skrivit. med paus för lunch enbart!

så nu är vi praktiskt taget klara med arbetet.

då har vi (med helgen) 7 dagar kvar innan det ska vara inne.

imorogn ska vi plugga matte istället och sen på måndag ska vi putsa på det finstilta.

riktigt nöjd att inte behöva stressa.

då kan man verkligen ta helg med gott samvete.

kul att jobba ihop med någon som det rullar på så bra med.


annars då.

inget annat har hänt idag då eftersom jag suttit som klistrad framför datorn hela dagen.

nu var tanken att gå till gymmet men eftersom jag inte varit utanför dörren på hela dagen blir det en rejäl powerwalk ute i minst en timme.

kallt ute idag men solen skiner fortfarande iaf.

på med mössa och vantar så ska det nog inte vara några problem.


ikväll då.

"Robinson" på tv.

mitt enda kvällsnöje.

P ska på hockey. mindre kul.

här sitter jag.

Av Singegerd - 21 oktober 2010 08:46

idag är det intensiv plugg.

ska träffa J på connect alldeles strax.

börja sammanställa och skriva på vår mini-litteraturstudie.

tråkigt men det måste göras. hoppas vi får till något bra.

över en vecka på oss att skriva så jag tycker väl vi borde fixa detta. ute i god tid.


annars idag.

inget särskilt alls.

tråkigt.

vill göra nåt roligt.

alla dagar ser likadana ut.

frukost. plugga. träna. äta. tv. sova.

ge mig något mer tack.

suck.

gnällde igår innan vi skulle sova så nu är P sur på mig.

men han gör ju ofta något mer än bara sitter hemma.

han har ju vänner att hänga med ibland.

det har fasiken inte jag.

suck.

och det är inte alltid kul att vara enda tjejen med dem.

Av Singegerd - 21 oktober 2010 08:36

klockan 15 plockade jag ihop grejurna och slutade plugga för dagen.

dags för omorganisering av klädkammaren.

bra med klädkammare men egentligen borde vi ha varsin.

nu delar vi.

det blir trångt.

passade på att slänga lite kläder/skor som jag

inte använt på år och dar och som inte går att sälja.

blev mycket bättre.

nu fick skorna bättre plats och klädkammaren känns mycket fräschare och finare.

även om den fortfarande är sunkig så är den ren och

det är ordning på kläderna/skorna. iaf.

 

detta är hyllan ovanför allt.

där står nu alla mina "fin-skor" placerade.

på golvet står alla vardagsskor. men de orkade jag inte ta kort på.

intressant jaa.


efter plocket i klädkammaren var det dags för städning.

damma. dammsuga. torka golv. check!

knallade ner till gymmet. 1 timmes träning. skönt.

hem igen för dusch. kvällsmat och tv.

Yo har inga pengar på mob så kan inte diskutera "Bonde".

men jag sms:ade iaf. dock utan svar. trök.

kollade sen "Berg flyttar in". åh vilket bra program det var.

hon hälsade på hos Andreas Lundstedt.

vilken fin person han verkar vara.

väldigt personligt och fint.

sen kom P hem efter att ha kollat fotboll på O´learys.

kollade "Tylösand". herre min ge. blir lika häpen varje gång.


läste lite ur bra bok innan det var godnatt.



Ovido - Quiz & Flashcards