Alla inlägg under oktober 2010

btw

Av Singegerd - 8 oktober 2010 11:51

så har jag köpt finaste höst/vinterkappan.

så nöjd!

bild kommer så fort min dator är med igen.

Av Singegerd - 8 oktober 2010 11:43

nu har jag helg. jeppjepp.

lyssnat på föreläsning. check.

skrivit ut artiklarna för seminariet. check.

hittat artiklar för vårt arbete. check.


ska försöka äta nåt snabbt och enkelt till lunch innan P kommer och hämtar mig.


dagens låt inför helgen.

"help the aged" - pulp.

Av Singegerd - 8 oktober 2010 09:35

fredag då.

datorn är fortfarande inte okej. men snart så. hoppas jag.

visade sig efter att P formaterat om den så ser skrivbordet.

och all annan grafik på datorn. ut som om den kom från -95.

så nu fick P uppdatera allting vilket tog HELA kvällen igår.

har inte startat den idag men ska göra det senare.

förhoppningsvis så ser den ut som den ska då.

det dryga är ju att alla program m.m som jag laddat hem tidigare är borta.

så kommer få sitta och börja om helt från noll nu.

men men. förhoppningsvis kommer den inte vara lika seg som förut iaf.


nog om datorn.

ska inom kort fokusera mig på en föreläsning i någon timme.

skriva ut artiklar för ett seminarie och leta fram 4 andra artiklar som jag och J ska ha till vårat arbete.

har ganska gott om tid men känner att det är bättre vi är ute

i så god tid det bara går.

vill gärna slippa stressa så mycket som möjligt.

har dock bara fm att fixa allt detta.

när P slutar kl 13

ska vi ÄNTLIGEN hämta våran tv som förhoppningsvis ska vara lagad.

på dagarna gör det mig ingenting att inte ha en tv. men det är kvällarna som blir så tysta och tråkiga.

tänk hur man är.


ikväll ska vi äta god mat och kanske en bit choklad till efterrätt.

diskussion om det blir IDOL eller "på spåret" kl 20.

P vägrar se IDOL och hävdar det är ett fjortis-program.

fine visst det kanske det är.

men vill ändå se det nu när det äntligen är fredagsfinaler.

well. får väl se vem som vinner diskussionen.


imorgon ska vi tydligen på mässan i älvsjö.

nåt krux om privatekonomi som P absolut vill dit och lyssna på.

suck.

dyrt var det också.

inte intresserad alls och inte råd heller men som snäll flickvän får man väl ställa upp.

P får dock betala för mig. någon måtta får det allt vara.

tycker jag har nog med föreläsningar i veckorna så.

på kvällen sen blir det middag på grekisk restaurang med svärföräldrarna som är i stan.


söndag har jag diverse planer.

färga håret.

baka bullar.

träffa S.

hade planerat färga håret igår men fanns ingen tid så nu får jag se ut

som en råtta någon dag till.


nej nu måste jag ge mig.

Av Singegerd - 7 oktober 2010 12:44

åh jag är så arg.

skit datorn att aldrig fungera någon gång.

viruset är borta men den är seg så in i helv...

måste formatera om men P vet inte riktigt hur min dator funkar.

försöker ringa support som har världens längsta telefonkö.

som jag varken har tid eller RÅD med.

så nu sitter man här iaf utan dator.

måste ju verkligen ha den nu också.

ska leta artiklar och sitta och läsa/skriva de närmaste fem veckorna.

men suck. alltid ska det vara något.


ont i fingret/handen har jag också.

varje gång jag lyft eller burit något tungt så får jag verkligen jätte ont i högra ringfingret ända ner i handen.

vilket gör att jag knappt kan använda höger hand.

vet inte vad det är för fel heller. fingret/handen är varken röd eller svullen.

men gör så otroligt ont och fingret är alldeles stelt.

första gången det blev så var i somras när jag jobbade.

sen kommer det som sagt varje gång jag lyfter eller bär något.

vaknade tom i natt av att det värkte så.

och jag ska bli ssk. skit bra.

gnäller över ett finger.

men som sgat.

det gör verkligen JÄTTE ont. och jag bli ju nästan handikappad när jag inte kan använda höger hand.


hungrig är jag också.

så nu är fan inget bra.

kokar rotmos.

kommer väl ta hundra år innan det är klart.


tv är iaf klar nu och redo att hämtas.

problemet är bara att vi inte har någon bil.

och P hittade bara en bil att låna idag eller på måndag.

och varken han eller jag kan åka och hämta den idag.

så där sket det sig.

suck att vara utan tv hela helgen.

måtte P hitta någon annan vänlig själ som vill låna ut bilen imorgon.


ja. nu har jag klagat av mig.

fan då.


Av Singegerd - 7 oktober 2010 08:45

det är STORM ute.

I´ll tell you!

ända sen igår har det blåst något så kopiöst ute.

det skallrar i fönsterrutorna och viner i knutarna.

mysigt men samtidigt lite läskigt.

kommer nog blåsa bort när jag ska gå ner till gymmet i em.

Av Singegerd - 7 oktober 2010 08:34

fortfarande ingen dator.

viruset är borta men måste omformatera hela alltihopa för att den ska bli helt OK.

får använda P´s dator tills det är fixat.


storstädade igår.

skönt.

nu är lägenheten så fläckfri den kan vara.

tro det eller ej men storstädning är något jag gillar.

älskar känslan av nytorkat golv under fötterna.

sån är jag.


fick låna bil av snäll kompis så vi kunde storhandla.

kvittot blev bra mycket dyrare än vanligt. hm.

antingen har priserna gått upp eller så har vi dragit på oss någon dyrare vana.

tror på det första.

för vi kunde då konstatera att våran kundvagn ser fasiken

precis likadan varje gång vi storhandlar. hah.

hem och packade upp allt. nu är kylskåpet/frysen/skafferiet fyllt igen.

tände lite ljus och åt kvällsmat.

eftersom vi inte har någon tv så blev det inte så mycket mer än så igår.

gick tom och la oss halv tio.

helt sjukt vad styrd man är av teven annars.


konstig och halvjobbig dröm.

drömde om en man jag jobbat hos i hemtjänsten i somras som sitter i rullstol.

i drömmen kom jag hem till honom som vanligt.

han satt där i sin rullstol och på bordet stod ett paket.

plötsligt reste han sig från rullstolen och började gå.

(i riktiga livet så är han praktiskt taget förlamad)

jag frågade vart han skulle.

han svarade att det var dags att gå nu. han ville hem till göteborg.

(han kommer ursprungligen från götet).

sen sa han åt mig att kolla i paketet och sen var han borta.

i paketet fanns en dalahäst som det stod sara på.

sen vaknade jag.


konstigt.


nu ska jag dricka upp mitt te sen vankas det föreläsning om statistik i 3 timmar.

hujedamej.


Av Singegerd - 6 oktober 2010 15:27

pluggat.

ätit lunch.

STORstädat.

nu är det dags för en dusch.

sen får vi förhoppningsvis låna en bil så vi kan åka och storhandla.

annars blir det bussen.

vilket är mindre kul.

Av Singegerd - 6 oktober 2010 10:24


Ovido - Quiz & Flashcards