Alla inlägg under oktober 2010

Av Singegerd - 14 oktober 2010 23:16

nedbäddad och redo att sova.

onödig resa till falun idag.

men men.

nu är jag hemma iaf.

matt på saker och ting.

att jag inte bara ger mig.

som jag och fröken Boccaccio diskuterade förut.

varför anstränga sig till tusen när man inte får hälften tillbaka.

ändå fortsätter man.

nej from imorgon är det dags att ge sig.


Av Singegerd - 12 oktober 2010 20:48

my working class hero.


 


Av Singegerd - 12 oktober 2010 20:43

haft besök av Z.

fikat bullar och druckit te.

MYCKET prat.

laddat inför fredagen.

Z fyller 25 och det ska vi fira.

kan nog bli riktigt roligt.


 


 


har alltid ont i halsen när jag träffat Z.

men bra ont.

vi pratar alldeles för mycket.

Av Singegerd - 12 oktober 2010 12:15

jag är besatt.

till saken hör att jag INTE lyssnar på denna sorts musik annars.

eller denna kvinna. INTE.

jag skyller på trumpeterna och Dizzee.


Av Singegerd - 12 oktober 2010 08:45

jag har en väldigt bra kusin uppe i norr.

igår fick jag hem en ny foundation från Mary Kay på posten.

kusin hade dessutom skickat med massa prover på ansiktstvätt och nattkräm.

även en liten tub mirakel-kräm att ha i ansiktet eller händerna på natten.

tack kusin.


 

jo

Av Singegerd - 12 oktober 2010 08:42

köpte ju ny vinterkappa förra veckan.

väldigt nöjd.

 

Av Singegerd - 12 oktober 2010 08:28

bullbak igår.

doftade ljuvligt i hela lägenheten.

40 bullar blev det. och stora blev de också.


    


        


 


      


när bullarna var klara drog jag iväg för en timmes träning.

skönt!

de där veckorna hemma i dalarna gjorde tyvärr så man halkade efter lite.

inte bra alls.

så nu är det hårdträning som gäller så man inte kommer efter helt.

känner mig "slapp" om magen. måste åtgärdas.


när jag kom hem var klockan redan väldigt mycket så det var bara att kasta sig in i duschen.

sen blev det gröt och smörgås framför teven.

gårdagens "sommarpratarna" var helt underbart.

väldigt bra gäster.

vill ha hanna h´s bok. kan nog vara väldigt bra.

gick och la mig efter "lite sällskap".

var helt färdig och hade redan somnat X antal ggr i soffan då.


idag då.

lika trött i morse som igår och tog mig inte upp förrän klockan var sju.

vad är det med mig?

jag som alltid är så morgonpigg.

hm.

seg med frukosten och tycker inte något smakar bra.

nu försöker jag ladda för att se två föreläsningar.

blev ingen matte igår så ska försöka hinna göra lite i em istället.

vid fem-tiden kommer Z hit på lite bull-fika. trevligt.

innan dess ska jag försöka ta mig ut på en hurtig långpromenad då jag inte hinner ner till gym idag.


trött.



Av Singegerd - 11 oktober 2010 17:00

bullarna står på jäsning.

strax ska de in i ugnen.

allt tog mycket längre tid än planerat så nu sprack min "core-träning".

får bli ett vanligt gym-pass helt enkelt.

"smakat" alldels för mycket på bulldegen också. barn som man är.

så nu mår jag illa. inte bra.

tur man ska iväg och träna snart så man får svettas bort jäsningen.


ikväll är det tv-som gäller.

ensam hemma som sagt och ska kolla på sånt som bara jag tycker om.

halv 8 hos mig.

sommarpratarna.

the good wife.

lite sällskap.

känns som om jag är med i "bröllopsfotografen".

mamman med överstrykningspennan.


nu ska bullarna penslas och pärlsockras.


Ovido - Quiz & Flashcards