Alla inlägg under januari 2011

Av Singegerd - 21 januari 2011 17:36

så har hela fredagen gått också.

bara kvällen kvar.

vete tusan vad jag gjort idag.

inte mycket. och skönt är det.

nyss hemkommen från en tur på stan.

kollat lite affärer och dagdrömt.

handlat lite gott till kvällen och helgen.

hyrde mig en film.

tjejfilm-deluxe.

"dear john".

vet inte ens om det är en film jag kommer gilla.

men var den enda som verkade intressant så.


nu blir det musik på hög volym och städning.

vill det ska vara skinande rent när finbesöket kommer imorgon.

sen blir det hemmagjord kycklingsallad och "på spåret".


pepp pepp.

kate bush-wuthering heights.


Av Singegerd - 21 januari 2011 11:35

   



   

Av Singegerd - 20 januari 2011 22:38

kvällen.

rotat i min filmhylla.

kollat två gamla filmer.

fint som snus.

druckit gott te.

krisprolls-skorpor med god marmelad.


får passa på och kolla mina favorit-filmer

när P är borta.

enda bra grej med att vara ensam hemma.

imorgon är det nog inte lika roligt heller.

eller när jag ska sova.

avskyr att sova ensam.

konstigt vad man vänjer sig vid att ha en

annan människa nära sig.

saknar tiden när vi fick lov att trängas i en

liten 90-säng. mys.

nu när vi har en stor dubbelsäng kryper jag

alltid över till P´s sida. vill ligga nära.

ska bädda in mig i bådas täcken i natt så blir

kanske ensamheten så stor.

han ringde för någon timme sen.

nätet krånglar så har inte funkat att skicka sms.

han levde och mådde bra.

min kärlek som får lite semester.

själv blir det inte mycket ledigt innan Prag i maj.

men har iaf något att se fram emot då.


imorgon är en helt fri dag.

fixat allt inför nästa terminstart.

så imorgon ska jag sova ut.

märkte efter duschen ikväll hur trött jag är.

dessa två dagar har tagit musten ur mig.

så imorgon blir det sovmorgon.

äta frukost i lugn och ro.

sen ska jag strosa ner på stan.

bara kika runt.

handla nåt gott till helgen.

hyra mig en film.


nu ska jag fortsätta kolla på

en av mina favoriter.

"lords of dogtown".

så många minnen.

så bra skådespelare.

gött.


 


Av Singegerd - 20 januari 2011 19:10

helgen är kommen.

laddar för lördagen.


Av Singegerd - 20 januari 2011 17:42

Har nyss haft ett samtal med min lärare i anatomi.

han tyckte min tenta var felbedömd på en fråga som jag fått U

på och ändrade till G.

detta resulterar ju nu i att allt är grönt inför termin 3!

M.J vilken ängel!

det finns lärare. och så finns det någon som M.J

är så himla glad så jag vet inte vad.

en sten har fallit från mitt bröst.

nu jäklar kan jag ta helg med lätta steg!

böckerna inför nästa termin är redan fixade.


termin 3 here I come.

Av Singegerd - 20 januari 2011 13:36

hemtentan inlämnad.

vet inte om den blev bra.

helt avstängd på känslor.

borde laga lunch.

men vågar inte lämna datorn ifall läraren

ringer så vi kan gå igenom tentan.

en positiv sak har dock inträffat.

vågar inte tro på det men.

om min "mentor" har rätt så ska

det kunna gå.

bara vänta och se.

Av Singegerd - 20 januari 2011 10:46

sovit dåligt.

ont i magen och fick bara i mig

en halv smörgås till frukost.

kan liksom inte koncentrera mig över huvudtaget.

P har åkt till egypten nu så nu är

man ensam med sina tankar.

suck.

ringde läraren som ska gå igenom tentan

med mig men inget svar.

lämnade meddelande och får testa senare.

måste få detta ur världen innan jag kan gå

vidare.


så dubbelt.

förbereder mig mentalt för att jag kanske måste

ringa hemtjänsten och be om mycket jobb i

vår eller beställa böcker inför nästa termin.

det sistnämnda är ju det jag vill ska ske.

snälla snälla låt turen vara på min sida.

det handlar om ett halvt poäng.

Av Singegerd - 19 januari 2011 20:27

allting känns för jävligt just nu.

har gråtit till och från hela dagen.

jag är tydligen dömd att misslyckas.

försöker bli klar med hemtentan också.

men känns helt omöjligt att engagera sig

i något alls nu.

JA JAG VET ATT DET FINNS FOLK SOM HAR DET VÄRRE.

men detta är väldigt viktigt för mig.

och jag var stolt över mig själv för att jag gjorde något

 som för en gångs skull visade att jag kunde.

men jag hade tydligen fel.


allt hopp ligger nu hos en lärare som

jag hoppas kan se något som den som

rättade min tenta inte gjorde.


att P ska åka i natt också och lämna mig själv

med allt grubbel och magont gör det bara värre.


orkar inte låtsas att allt kommer ordna sig.

för det kommer det kanske inte alls göra.


Ovido - Quiz & Flashcards