Alla inlägg under januari 2011

Av Singegerd - 6 januari 2011 09:30

storm ute.

försöker peppa mig själv med

lite Frasier innan böckerna kallar.

usch.

är inte ett dugg pigg på att läsa alla

de där kapitlen i boken.

vilket gör det hela ännu svårare.

ingenting går ju in.

måste även skriva ut några andra papper också

som jag tror man skulle ha läst tills imorgon.

OINSPIRERAD!



*

Av Singegerd - 6 januari 2011 00:18

detta inlägg är till R.

min tuffa svägerska som klarar allt!

även om hon inte tror det själv.


hon är en jättebra mamma med

sunda och bra värderingar.

en duktig usk!

en bra vän.

en riktig klippa.

all energi till dig.

du kommer bli en jätte bra ssk!


 

Av Singegerd - 5 januari 2011 22:56

känner att stressen är på väg att ta över mitt liv. igen.

humörsvängningar. kan inte sova. kan inte fokusera.

känns riktigt jobbigt och jag försöker verkligen ta det lugnt.

dock jäkligt svårt med tanke på skolan.

och vissa personer som påverkar mig negativt.

har sjukt mycket att göra både i skolan och utanför.

men tvingade mig själv att ikväll inte tänka på skolan.

eller något krav alls.

efter träningen gick jag hem, duschade, åt mat med P

innan han skulle iväg, bakade en riktigt chokladig kladd-

kaka och slog mig ner i soffan.

och här har jag stannat hela kvällen.


   


blickar framåt och försöker peppa mig

själv med allt jag har att se fram emot.


middag på lördag på min absoluta favorit restaurang på söder med P.

 


håkan konsert 2 april.

 


P´s bilköp (som även gynnar mig).

 


PRAG.

   

längtar så sjukt mycket.

4stjärnigt hotell.

otroliga byggnader.

otrolig historia.

god och billig öl.

bara jag och min kärlek.

tror det kommer bli underbart!



Av Singegerd - 5 januari 2011 12:48

 


som jag ska njuta.

Av Singegerd - 5 januari 2011 09:38

i helgen måste jag ta mig till ikea.

måste.

P vägrar.

i värsta fall får jag väl åka själv.

så länge sen jag var där.

plus att det är lite smågrejer jag skulle

behöva köpa/titta på.


ny fönsterlampa till v-rum.

den vi har ser så fjuttig ut i vårat enorma fönster.


 

denna lampa har jag då tänkt mig.  


bokhylla till v-rum.

jag/vi läser för mycket så den vi har räcker

inte för alla våra böcker.


ramar.

har massa foton som ska ramas in.


ljus.

behöver storpack med ljus. där är det billigt.


och sen är det bara roligt att gå där och titta.

få inspiration.

kanske köpa något nytt tyg att sy

till kuddöverdrag etc.


den som lever får se.


Av Singegerd - 5 januari 2011 08:28

på nyheterna nu.

igår hade hundratals döda kajor bara

fallit ner från himlen.

samma sak hade hänt på ett ställe i USA.

vad är detta?

inte konstigt man har mardrömmar.

Av Singegerd - 5 januari 2011 08:15

drömt mardrömmar inatt igen.

förbaskat obehagligt.

speciellt då jag inte får sova ordentligt utan vaknar ju

hela tiden för att (?) försäkra mig om att det är en dröm.

detta resulterar ju i att jag är dödstrött när jag sen ska

gå upp på morgonen.

måste bero på stress som gör att jag drömmer så mycket.


hur som.

nu sitter jag iaf och äter frukost till nyhetsmorgon.

hade hellre suttit i köket och ätit och lyssnat på radio.

sånt gillar jag.

det gör man alltid när man är hemma hos mor och far.

men vi har ingen radio i köket och det är trökigt att lyssna

via datorn.

ska försöka hitta en liten fin radio som kan stå lite diskret

någonstans i köket.

idag ska jag läsa x antal kapitel ur en bok.

sen skriva "protokoll" från mina egna tankar.

typ.

hoppas det går smidigt och bra.

ikväll ska P på fest.

han är ledig imorgon. inte jag.

jag var medbjuden men eftersom jag har en del att

läsa/skriva så känner jag inte för att vara tröttare än

vanligt imorgon så jag passar.

drygt för jag kommer säkert inte kunna somna ordentligt

förrän han kommit hem men ändå.

undra om jag ska hyra mig en film ikväll iaf.

fira trettondagsafton på något sätt.

så får det nog bli.

i em blir det träning igen.

längtar.


nu ska jag dricka upp mitt te.


 

Av Singegerd - 4 januari 2011 22:33

puh!

vilken em/kväll.

inte suttit ner mer än när jag åt middag.

städat, tvättat, kockat och fejjat sen klockan halv fem.


när seminariet äntligen var slut idag tog jag tag

i mitt musikproblem.

all musik jag hade på datorn försvann ju i somras

när datorn pajjade. så det jag har nu är via spotify.

vilket resulterar i att min ipod är sparsam med musik.

slog slag i saken och laddade hem X antal låtar/album.

så nu finns det bra musik att träna till.

när det var gjort skyndade jag mig ner i tvättstugan.

sen iväg ner på stan.

sunk-deluxe men skite samma.

dividerade med Yo på mobilen vilka gardiner jag skulle

köpa för presentkortet på indiska.

frågade till slut expediten vad hon tyckte.

och de blev det.

superfina.

och trots att de var de dyraste av alla så fick jag

dem ändå för en billig penning då det var 20% på

alla gardiner där idag.

vilket klipp!


hem i snöyran.

kockade ihop en köttgryta a la mamma som

fick stå och puttra i två timmar.

medans den stod på spisen tog jag tag i städningen.

hujedamej.

bort med julen.

in med ljusa färger.

bytta aldrig några gardiner i köket då jag känner

att de gardinerna är så fina och det är fint med lite rödrutigt

ett tag till där mot allt vitt.

måste dock få tag i nya köksblommor då jag kastade de gamla

och nu bara har en ynklig julstjärna som står och skäms.

min plan är vita pelargoner.

men när börjar de säljas mån tro?


tog en paus i allt fejjande för intag av god köttgryta.

ibland briljerar jag.

så gott.


fortsatte damma, dammsuga, torka golv, tvätta.

tills nu för en stund sen då jag äntligen blev klar.

nöjd.

några smågrejer som måste åtgärdas.

(blommorna + saker jag ej vet vart jag ska ställa)

annars är lägenheten tip top nu.

så gott det går med en sån här lägenhet. hm.


ska skynda mig ner i tvättstugan och hämta upp

tvätten innan någon granne börjar klaga.

vika in den gör jag imorgon.

för sen ska jag ta mig en efterlängtad dusch

och sedan krypa under täcket i en renbäddad säng

och läsa min spännande bok.


vilken dag.


 

 

nya gardiner för vår-2011.


Ovido - Quiz & Flashcards