Alla inlägg under januari 2011

Av Singegerd - 9 januari 2011 22:52

2 samtal.

ingen ursäkt.

men tydligen var jag saknad. hm.

nu skulle vi peppa varandra. klapp i ryggen.

oh så bra allt ska bli.

tillsammans skulle vi göra det.

men ingen ursäkt.


gillar inte att folk ena stunden slutar prata

med en och andra stunden låtsas som om

allt är som vanligt.

och definitivt inte. när denne plötsligt inser

att den inte har så många andra och

plötsligt hör av sig.


jag gör inte detta för att skaffa nya vänner.

och jag har varken tid, lust eller orken

att hålla på med falskspel.

sånt fick man väl nog av på högstadiet.


det enda samtalen gjorde var att

göra mig på uruselt humör och

stressad över våren.

den som tidigare jag bara varit pepp inför.

nej.

trött på folk som bara TAR energi.


jag är då hellre ensam.



Av Singegerd - 8 januari 2011 15:46

naglarna är målade.

och ska strax skölja ur färgen.

sen blir det på med fin-stassen för kvällen

och iväg in till stan.

Av Singegerd - 8 januari 2011 11:59

gårdagens afton.

kändes fint att få sminka sig och klä sig lite

bättre än trasiga tights och P´s t-shirts.

lagade tacos.

blev sjukt gott.

länge sen vi åt tacos nu.

kollade på spåret.

vi tävlar alltid mot varandra.

än en gång så vann jag.

yeah.

på spåret är min grej.

när dte var slut hade vi hoppats det skulle gå någon

bra film på tv men icke.

kollade iaf en väldigt bra intervju med Hasse Alfredsson.

ännu en svaghet jag har.

"gammal" humor.

hasse alfredsson. tage danielsson. gösta ekman.

sickan carlsson. åke söderblom. thor modeen.

bara några av namnen.

alltid när jag var liten och var hemma hos min

mormor och morfar kollade jag svartvita filmer.

önskar det gick att få tag på de gamla filmerna

idag. men det verkar omöjligt.

hur som.


slutade med att vi kollade en av P´s planet earth dvd´s.

grottor.

så himla intressant.

jag var helt exalterad.

så mycket man inte sett i världen.

och så mycket man vill se innan man dör.

kilometer djup grotta som de hoppade ner i med fallskärm.

grottor som bildats av svavelsyra.

så otroligt vackra. och läskiga.


   


klockan blev sent och sen var det läggdags.

en bra fredag.





Av Singegerd - 8 januari 2011 11:55

hade 5 kommentarer och ett gästboksinlägg

när jag loggade in idag.

kul!


lördagmorgon.

sov länge idag.

kvart över tio.

riktigt skönt.

men haft mardrömmar inatt igen.

och pratat i sömnen.

helt galet.

hoppas det ger sig snart.


precis ätit en sen frukost.

kollat lite Frasier.

ska ta det piano en stund till.

sen blir det till att färga håret.

har en redig utväxt som ska bort.

annars blir det en lugn dag.

ser fram emot kvällen.

marie laveau.

lovely.

ska klä upp mig lite extra.



Av Singegerd - 7 januari 2011 10:50

jag vet det är gammalt.

men man blir ju så glad av detta.


Av Singegerd - 7 januari 2011 07:44

idag då.

skola mellan 9-16.

inte pepp för fem öre men hoppas bli.

äter frukost just nu.

naturell yoghurt med egengjord müslie. mycket frukt och nötter.

en halv grapefrukt.

solrosbröd med några skivor allerum prästost.

och en rejäl kopp med grönt chai-te.

iofs min standardfrukost.

men ack så gott.


när skolan är slut för dagen tänker jag ta helg.

med besked!

ser verkligen fram emot morgondagen.

att få SOVA så länge det går.

kanske jag kan ändra på mina drömmar.


ikväll blir det;

tacos

På spåret

kinapuffar

mys i soffan med min P. äntligen.


underbara fredag!




Av Singegerd - 7 januari 2011 07:43

gillar vårt köksfönster just nu.

 


     

Av Singegerd - 7 januari 2011 07:35

intensivläsning igår.

 


grannarna förde sånt liv hela dagen så jag tog P´s

gamla hörselskydd och stängde ute alla ljud.

väldigt bra.

läste klart allt som skulle läsas.

så nu ska jag väl inte känna mig helt lost under fredagens

"lektion".


tränade en timme på em/kvällen.

så skönt.

hyrde en film som vi skulle se till kvällen.

visade sig vara helt värdelös så vi stängde

av efter tjugo min. tråkigt.

gjorde en deal med P så vi kollade ett avsnitt

Frasier (för min skull) och sen filip och fredriks

nyårskarameller via web-tv då P missade det

i onsdags.

sen var det dags att sova.

inga böcker att läsa då jag redan läst ut mina

julklappsböcker. fick bli till att bläddra lite i ikea-

katalogen innan jag somnade.

sovit som en stock tills klockan ringde i morse.

men.

drömt mardrömmar IGEN.

usch.

orkar inte med det här.

helt slut trots sömn.

hoppas dagens aktiviteter rullar på som det ska

trots att jag skulle kunna sova hela dagen istället.

Ovido - Quiz & Flashcards