Alla inlägg under januari 2011

Av Singegerd - 4 januari 2011 15:05

detta seminarie hamnar nog på topp 5 listan av sämsta seminarium.

jesus vad irriterande.


lärare som inte fattar någonting eller ens tänkt ut

hur hon ska lägga upp det hela.

personer. i gruppen. som kan och vet allt

och tar över andras redovisningar.

blä för detta.

Av Singegerd - 4 januari 2011 09:42

solförmörkelse ja.

har ingen bra kamera.

önskar jag hade.

men fick till någorlunda foto iaf.

hann inte med från början med när det

var 50/50 såg vi iaf.

t.o.m P var vaken och tittade.


   

Av Singegerd - 4 januari 2011 08:11

tisdag morgon.

veckan rullar på.

halv nio ska en solförmörkelse sätta igång.

P sa han ska upp och titta på den.

hah. det tror jag när jag ser honom.

morgontrött är ju bara förnamnet på honom.

själv är man uppe med tuppen. som vanligt.

äter frukost för fullt och kollar nyhetsmorgon/läser bloggar.


riktigt trött idag.

la mig klockan elva.

men låg och läste till klockan var halv ett.

boken är så spännande så kunde ju inte lägga ifrån mig den.

ikväll får jag ta mig till sängen klockan tio om jag tänkt läsa.

annars kommer jag aldrig komma upp resten av veckan.

drömt mardrömmar inatt igen. fruktansvärda.

mord. gamla klasskompisar från mellanstadiet. P som lämnade mig.

vaknade klockan sex och var alldeles förstörd.

försökte somna om och låg och kramade P.

men är verkligen fortfarande lite "medtagen" av drömmen.

undra om jag håller på att bli sjuk? eller är det stress?


idag är det seminarie på em.

ska läsa på lite extra på fm så man är förberedd.

till kvällen blir det tvättning. suck.

ska nog även ta tag i julpyntet här hemma.

rejäl storstädning och plocka bort det mesta.

känns lite sorgligt men skönt med "förnyelse".


btw.

igår kom min pappa 3:a med sin häst.

bra jobbat.

behövs lite framgångar när det varit kämpigt!


nu ska jag dricka en kopp te och ta en

smörgås innan böckerna kallar.

Av Singegerd - 4 januari 2011 08:01

ikväll visas operation smile på tv 4.

läkare/sjuksköterskor befinner sig i Etiopien

för att hjälpa barn och ungdomar med ansiktsdeformiteter.

det ska jag se.

kollade lite på deras hemsida och de gör verkligen ett

otroligt arbete.

där kunde man även anmäla sig som volontär hos dem.

tänk vad intressant.


just nu pratar de om det på nyhetsmorgon.

och plötsligt kläcker arne hägerfors ur sig ett

av de korkaste han kunde sagt.

"operation smile? borde det inte heta operation gomspalt hahaha".

en av dem som är där från organisation svarar bara att

"nej det heter operation smile".

blev så sjukt irriterad.

det är väl just såna där kommentarer som gör att personer

med såna problem lever väldigt utsatt.

hej jag heter arne hägerfors och är jäkligt korkad.


Av Singegerd - 3 januari 2011 21:37

 


min ståtliga ljusstake.

Av Singegerd - 3 januari 2011 14:47

seg dag idag.

inte gjort mycket.

pratat bort det mesta med Cam på telefon.

med vi hade ju så mycket att ta igen.

läst på lite inför seminariet imorgon.

mailat lärare.

tänker nog inte göra så mycket mer idag.

kan inte göra så mycket mer egentligen heller.


ska ta tag i disken.

läsa igenom en gång till och kanske anteckna lite.

sen ska jag ÄNTLIGEN få gå till gymmet.

underbart!


Av Singegerd - 3 januari 2011 08:16

om tre veckor ska P åka till Egypten.

blir ensam hemma en vecka.

fick då en ide om att försöka få hit lite

vänner över en helg.

och det gick vägen.


som det ser ut nu kommer K hit från L-a

och P rullar hit från Sala.

och dessutom kommer även S vara med.

kommer bli så himla roligt.

både att få besök och att få göra något roligt för S.

tre av de bästa personerna.

saknar verkligen att hitta på saker med mina vänner.

men nu så!

ser verkligen fram emot den helgen.


 


   



<>

Av Singegerd - 3 januari 2011 08:04

måndag morgon då.

trött idag.

och ont i huvudet.

drömt mardröm hela natten. riktigt obehagligt.

såg en film igår kväll som påverkade mig rejält.

"experiment". vet inte om jag skulle säga att själva handlingen

var speciellt bra. men skådespelarna gjorde bra ifrån sig iaf.

dock var själva filmen lite halv sjuk och jag vet att jag inte

borde se såna filmer då jag ALLTID får såna jäkla mardrömmar.

usch.


i lördags såg jag dock en riktigt BRA film.

"the town"

 

jag, P och E var på bio.

så himla bra film.

är riktigt imponerad av ben affleck!

detta är verkligen en film jag kommer se igen och igen.


idag ska jag läsa på lite inför morgondagens seminarie.

antroposofi vs humanismen.

känt mig så sjukt stressad över skolan i helgen

bara för man kunnat vara lite ledig i en vecka.

ska gå igenom alla mina papper och studiehandledningen

så jag planerar rätt hur jag ska lägga upp det sista i denna kurs.

den 24 januari sätter nämligen termin 3 igång.

helt galet att man snart gjort halvtid.

det har gått så himla fort.

hade fått mail ifrån läraren i anatomi också

och som det ser ut så är anatomidelarna avklarade så

jag har ingenting att oroa mig för. PUH!

känner mig stolt.


denna vecka jobbar P kväll.

mindre roligt.

blir så ensamt om kvällarna plus att vi

knappt hinner prata med varandra då jag

måste sitta med huvudet i böckerna den

tiden han är hemma innan jobbet och kommer

hem så sent så då har jag redan lagt mig.

gillar inte dessa veckor.


nu ska jag dricka en kopp te och försöka skaka av mig nattens mardröm.




Ovido - Quiz & Flashcards